Egy médiatudományi folyóirattal szegényebb lesz a magyar médiapaletta. 2017 elején jelenik meg utoljára a Médiakutató.
Egy összevont dupla számmal búcsúzik ez év elején a Médiakutató. A médiatudományi folyóirat 2000-ben indult, negyedévente jelent meg, főszerkesztője tavaly nyárig az alapító, Bajomi-Lázár Péter volt. Akkor új főszerkesztőt akkor nem választottak, a 11 tagú szerkesztőbizottság tagjai osztották meg egymás között a feladatokat – olvasható a Kreatívon.
Bajomi-Lázár Péter a megszűnéssel kapcsolatban úgy fogalmazott: „egy ilyen lap fenntartása pénzbe kerül, a pénz pedig elfogyott”. A fenntartási költségek évente átlagosan 5 millió forintot tettek ki.
A folyóiratot a Médiakutató Alapítvány mellett a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kara, illetve a Brand Content Kft. adja ki, a fenntartási költségeket egyrészt az előfizetésekből fedezték, másrészt a BGE is támogatta a kiadást.
A korábbi években a támogatók között cégek is voltak és állami pályázatokon is nyert az alapítvány pénzt. Utóbbival kapcsolatban Bajomi-Lázár Péter megjegyezte: az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) idejében az ilyen, szakmai munkát támogató pályázatokon is sikeresen indultak, de miután 2010-ben az ORTT-t összevonták a Nemzeti Hírközlési Hatósággal, és megszületett az NMHH, megszűntek ezek a pályázatok.
A NMHH a lépéssel egy időben saját hatáskörébe vonta a szakkönyv- és folyóiratkiadást, másoknak ilyen munkára nem ad már pénzt, saját kiadványuk van, az In Medias Res, ami 2012-ben debütált.
A Médiakutató archívuma egy ideig még elérhető online, de Bajomi-Lázár Péter szerint kizárólag internetes lapként nem működnek tovább, mert a szerzők ettől elhatárolódnak.