A főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján bejelentette, a 3-as metró felújítása és a Római-parti mobilgát megépítése a bonyodalmaktól függetlenül egyaránt megvalósul 2019-ig. Nem ért egyet az Erzsébet tér elvételének kísérletével, sőt, nagyon csodálkozik.
Tarlós István szokásos pénteki sajtótájékoztatóján bejelentette a 3-as metró felújításának tervezett időpontjait. Az ütemezés azt feltételezi, hogy az újrakezdődő közbeszerzés normál menetben zajlik, és ezúttal az ajánlatok beleférnek a 137,5 milliárdos keretbe. A legutóbbiban ezt több, mint 40 milliárddal lépték túl.
A déli szakasz felújítása így Tarlós szerint 2017. június 15-én indulna meg, és 2018. szeptember 30-ig tartana, az északi szakasz rekonstrukciója nagyjából ezzel párhuzamosan, 2017. október 1-jétől 2018. szeptember 30-ig folyna. A középső szakasz 2018. október 1 és 2019. szeptember 26. között készülne el, a felújítás szakaszainak határait jelentő Lehel és Nagyvárad téri állomások pedig 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között újulnának meg.

Az ütemezés az eredeti tervek szerint zajlana tehát, de a munkák a következő önkormányzati választásokig az optimista becslések szerint is csak a Lehel és Nagyvárad téri állomások kivételével, épphogy fejeződnének be, úgy, hogy pont a vizes vb előtt kezdődnének meg.
Kínlódnak az elvtársak
Tarlós István főpolgármesternek péntek reggel nyomták kezébe a metró állapota miatt tiltakozó DK-s röplapot, amit elsőre "tudományos diákköri" papírnak nevezett. A főpolgármester szerint rá akarják uszítani a várost azzal az útszéli stílussal, hogy nem érdekli az utasok biztonsága.

"Rettenetesen kínlódnak az elvtársak, hogy valamit kitaláljanak, én azt belátom, de azt az örömet senkinek nem fogom megadni, hogy emiatt feljelentést tegyek. Méltóságon alulinak tartom ez ellen védekezni" – mondja Tarlós, aki szerint nem igaz, hogy a városháza nem tesz semmit metróügyben.
A DK napok óta akciózik a hármas metró miatt: aláírást gyűjt, röplapozik, most pedig közölték, minden egyes metrókocsiba kiragasztják Tarlós István hivatali számát, hogy azon kereshessék a fővárosiak.
Nem akart pletykákat
Arra a hírre is reagált a főpolgármester, miszerint a Római-parti munkák már megkezdődtek, de azokat felfüggesztették. Nem kerültek leállításra a munkálatok, csak nem szerette volna, hogy ezek már most megkezdődjenek – mondta Tarlós –, mert akkor szerinte még olyan megalapozatlan pletykákra adott volna okot, hogy a tanulmánytervnek, melyeket éppen készítenek arról, hogy a part menti, illetve a Nánási-Királyok útja menti nyomvonal megfelelőbb-e, csak látszatból csinálnák.
A Római-partra épített védmű nyomvonalának tanulmányterveit január 5-én prezentálják, a vízjogi engedélyek 2017. március végére elkészülnek, a kivitelezés függetlenül a nyomvonaltól augusztusban indulhat, és 2019. március 31-ig átadnák a parti védművet.

Újságírói kérdésre a hétfői metróbalesetről a főpolgármester megismételte korábbi kijelentéseit, vagyis hogy amíg a hatóságok nem tesznek hivatalos megállapításokat, addig nem szeretne nyilatkozni. Azonban azt hozzátette, ha a Metróért Egyesület ilyen problémát észlelt, miért nem az üzemeltetőhöz, a BKV-hoz fordult? Azt pedig ki tudja elképzelni, hogy a metrónak minden kereke alá falevelet fújt be a szél? – tette fel a kérdést a főpolgármester.
Mi lesz az Erzsébet térrel?
Kérdésre az Erzsébet tér elvételével kapcsolatosan azt mondta, nem ért egyet a szándékkal, mely nem is a főváros érdekében megépített járda ürügye volt. Semmiféle egyeztetés nem történt a fővárossal ebben a kérdésben, és ha egy ekkora jelentőségű közterületet gombnyomásra elvehetnek Budapesttől, az precedens lehet arra, hogy bármelyik fővárosi közterületet bárki bármilyen okból elcsatolhasson.

Nagyon csodálkozik az előterjesztésen, melyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jegyez. Tarlós levelet is írt a miniszterelnöknek emiatt, akit korábban egy folyosói pletyka kapcsán egyébként már megkérdezett arról, hogy mit szeretnének az Erzsébet térrel kezdeni, aki erre azt válaszolta, hogy semmit.
Tarlós a Bocskai úti fakivágásokra reagálva azt mondta, civilekkel, szakmai cégekkel való egyeztetés előzte meg azt, komplett fakivágási és fapótlási tervet adtak le, ami a birtokában van.
A főpolgármester beszélt arról is, hogy november végére sikeresen befejezték a margitszigeti szennyvízelvezetés kiépítésének egy fontos szakaszát, a csatorna Duna alatt való átvezetését. A Margitszigetnek eddig egyáltalán nem volt szennyvízelvezetése, a csatornahálózat fejlesztésével az egyik legfontosabb budapesti környezetvédelmi beruházás valósul meg.
A főpolgármester újságírói kérdésre beszélt arról is, hogy a Kopaszi-gátra tervezett magasházat elfogadta a közgyűlés. Szerinte a toronyházról megoszlanak a vélemények, ő azt nem szeretné minősíteni, személy szerint ugyan nem túlzottan szereti a magasházakat, de azok jelek, melyek minden jelentős városban vannak. Budapesten városrendezési szempontból két terület biztosan alkalmas erre, az Árpád híd pesti hídfőjének, és Csepel-északnak a környezete.
Budapestnek jól jönne az olimpia
Kérdésre válaszolva a főpolgármester azt mondta, Budapest egészen biztosan jól járna az olimpiával, mert olyan beruházások, amiknek meg kell valósulniuk, előbb, történnének majd meg. A Hármashatárhegyre tervezett montainbike pályáról azt mondta, az nem feltétlenül nullázza le a természetvédelmi területet, de ebből is látszik, hogy ma már semmit nem lehet úgy tervezni, hogy azt környezetvédelmi okokra hivatkozva valakik ne próbálják megakadályozni.