Itthon hvg.hu 2016. november. 25. 08:25

Csak egy trolivonalat hagynának meg a Városligetben, azt is felsővezeték nélkül

Elképzelések bőven vannak már a Városliget közlekedésével kapcsolatban, kérdés, mi valósul meg ezekből. Az autómentesítést tartják a legfontosabbnak. A trolik nagy részét is a ligeten kívülre tennék, csak a Dvorák sétányon járnának akkumulátoros járművek, a mostaninál szűkebb úton – hangzott el a Liget Park Fórumon.

A Kós Károly sétányon és a liget körül futó valamennyi útszakaszon nappal és éjjel is meghaladja most a hatósági határértéket a zajszennyezés. Az Ajtósi Dürer soron a legrosszabb a helyzet, ahol a rossz út miatt különösen nagy a zaj. A teljes projekt befejezése után a Hermina és Dózsa György úton nem lesz nagyobb a zajszint a mostaninál, az Ajtósi Dürer soron viszont az útfelújítás hatására lényegesen javul a helyzet – legalább is a témában jártas Vibrocomp Kft. szakgeográfusa, Silló Szabolcs szerint, aki a Városliget felújításával kapcsolatos csütörtöki egyeztető fórumon szólalt meg.

Almássy Kornél, a Budapest Közút Zrt. vezérigazgatója a Kós Károly sétánnyal kapcsolatban elmondta: a kocsik kitiltásának alapfeltétele, hogy megvalósuljon a Vágány utca kiszélesítése, illetve a Vágány utca–Dózsa György út és a Vágány utca–Hungária körút csomópontok fejlesztése. Fontosnak tartja, hogy megkezdődjön a Szegedi út és a Nagy Lajos király útja vasúti vágányok feletti összeköttetése is, és ha lehetséges, a villamos átvezetése az M3-as autópálya felett – olvasható a Magyar Idők tudósításában.

Bajzik Zsófia, a Városliget Zrt. projektigazgatója szerint külön buszsávot alakítanak majd ki a Dózsa György úton, és ott járnak majd a trolik is. Az út mentén hat méter széles gyalogos- és kerékpárossávot építenek.

A tájépítészeti terveket készítő Garten Studio részéről Szloszjár György elmondta: a tervek szerint a trolihálózat nagy részét kiszervezik a liget köré, az átmenő forgalomból a Dvorák sétányon áthaladó járatok maradnak meg. Ott azonban felsővezeték nélküli, akkumulátoros üzemmódot szeretnének, a mostaninál keskenyebb úton. A kisföldalatti fejlesztésénél pedig nagy szerepet szánnak az új Hungária körúti megállónak – tette hozzá.

A ligeten belül elektromos midibuszok járnának, és szó van arról is, hogy a közlekedési múzeumhoz kapcsolódva korhű járművek elektromos replikái vinnék az utasokat csúcsidőben. Ígérnek még új kerékpárutakat, Bubi-állomásokat, őrzött biciklitárolót a Dózsa György úti mélygarázsban, illetve vécét, zuhanyzót és öltözőt a kerékpárosok számára – derül ki a cikkből.

 

Hirdetés