A kocsikat és a síneket igen, az alagútat, a biztonsági és a gyengeáramú berendezéseket ugyancsak, de a megállókat már nem újítanák fel az új tervezet szerint - mondta a hvg.hu-nak Tarlós István.
A 3-as metró felújításának tervezett, közel 140 milliárdos költségének megfelezésére készül Tarlós István a Magyar Nemzet információi szerint. Ez azzal járna, hogy a korábban felújított Kőbánya-Kispest megállón kívül a többi állomáshoz nem nyúlnának.
Az ország legnagyobb forgalmú metróvonalán így az EU által előírt akadálymentesítés és a felszíni rendezés is elmaradna, cserébe viszont féláron, idő előtt lehetne vége a projektnek. A lap szerint a legkedvezőbb pályázatok is több tíz százalékkal haladják meg az eredeti becsléseket, miközben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium arról értesítette a városvezetést, hogy az állam egy forinttal sem fizet többet, ha túllépik a megegyezett 139,5 milliárd forintos keretet.
A hvg.hu kérdésére a főpolgármesteri hivatal szóvivője megerősítette, hogy valóban a megállók felújításból való kihagyására készülnek. Befutottak ugyanis az ajánlatok a munkákra, de olyan drágák, hogy a városvezetés nem akar belemenni a projektbe. Tarlós István főpolgármester lapunknak elmondta: a módosított tervek szerint az alagútak és a sínek mellett, a biztonsági és a gyengeáramú berendezéseket is felújítják.
Tarlós Orbán közbenjárását kérte a 3-as metró felújításáért
Tarlós István azt mondta, jelenleg kormányzati szervezetek akadályozzák a 3-as metró felújítását, de Orbán megígérte, hogy meggyorsítja a dolgot.
* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.