Totális a fejetlenség a szakgimnáziumokban, ráadásul a most bevezetett átalakításokkal évente több tízezer diák érettségije vált kérdésessé. Van-e innen kiút, vagy csak egyre mélyebbre süllyedünk? Élő videóinterjúnkban Sulyok Blanka szaktanárral beszélgetünk.
A tanévnyitó miniszteri beszédekkel ellentétben sem minőséginek, sem versenyképesnek, sem értékalapúnak nem mondható a most átalakított iskolarendszer – mondta el a magyar-német szakos tanár. Idén különösen a szakképzésben okozott óriási káoszt a szeptember.
Egy nappal a tanév kezdete előtt adták ki például azokat a kerettanterveket, amelyek alapján meg kellene határozni a tananyagot, az órarendet, így aztán vannak olyan iskolák, ahol még mindig nincs órarend sem.
Ráadásul megváltoztatták, és már a mostani tanévben – Sulyok Blanka szerint jogszerűtlenül – a végzősök számára elő is írták az új érettségit, ám annak követelményei sem tisztázottak. Bevezették az összevont természettudományos tárgyat a szakgimnáziumokban, de hogy ezt ki fogja tanítani, az sok helyen még ma sem tisztázott.
A Tanítanék mozgalmat Sulyok Blanka sikeresnek tartja, mert beszédtémává vált az oktatás, ám elismeri, annak követeléseiből semmit nem tudtak átverni a „kormányon”. Ez viszont szerinte nem a Tanítanékot, hanem a kormányt minősíti.
Bár Sulyok Blanka konkrétumot egyelőre nem árulhatott el, de leszögezte, hogy van még puskapor a Tanítanék mozgalomban: a közeljövőben várhatók különböző akciók.
A teljes interjút itt nézheti meg: