Döntött a BKV Zrt. és a HÉV-ágazat szétválásáról szerdán a Fővárosi Közgyűlés. November elsejével létrejön a Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt., vagyis a BHÉV.
A vagyonmegosztásnál a BHÉV működéséhez szükséges eszközök és azok elválaszthatatlan részei, valamint az ezekhez szorosan kapcsolódó vagyontárgyak kerülnek a BHÉV tulajdonába.
A kiválás után a BHÉV saját tőkéje több mint 18 milliárd forint lesz.
A szétválás időpontja november elseje, és az előzetes tervek szerint 135-145 millió forintba kerül.
A BHÉV vezérigazgatója november elsejétől Feldmann Márton lesz.
Az előterjesztést 18 igen szavazattal, 9 nem ellenében és 1 tartózkodás mellett fogadta el a Fővárosi Közgyűlés.
Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes azt mondta: az a cél, hogy az utasokat ne érje hátrány az új struktúra kialakítása miatt. Az elszámolási kérdésekről még tárgyalnak, várhatóan november végéig.
Horváth Csaba (MSZP) arról beszélt, hogy szerinte "számítási" problémák vannak a szétválásról szóló előterjesztésben, különösnek nevezte, hogy a több mint 100 kilométeres HÉV-hálózatot infrastruktúrával együtt csupán nagyjából 19 milliárd forintra értékelik. Mint mondta: ennek ma az előállítási költsége meghaladná az ezermilliárd forintot. Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója úgy reagált: az amortizáció miatt szerepel az előterjesztésben az említett érték.
Tarlós István főpolgármester Horváth Csaba szavaira reagálva azt mondta: ne keltse azt a látszatot, hogy "mi mindenféle odafigyelés nélkül magunktól löknénk oda bármit".