Itthon hvg.hu 2016. június. 02. 16:15

Tarlós: "Már az is baj, ha jobb metrót kapunk a pénzünkért?"

Tarlós István főpolgármester nem érti, miért baj, hogy új metrókocsikat kap a főváros az előzetesen beharangozott felújított szerelvények helyett. A főpolgármester ugyan nem erősítette meg, hogy valóban új metrókocsikról van szó, de szerinte az se lenne baj, ha így lenne.

Lapinformációk szerint nem felújított, hanem új, de 40 éves technológiát képviselő vagonokat állítanak be a hármas metró vonalára. SzerdánTarlós István főpolgármester az Origónak azt nyilatkozta: "Már az is baj, ha jobb metrót kapunk a pénzünkért?"

A Népszabadságnak egy névtelenséget kérő szakértő, azt mondta, a kocsikon valóban minden új. Ő az elsők között nézhette meg kívül-belül a 3-as metró első, Oroszországban (hivatalosan) felújított, s múlt héten Budapestre érkezett szerelvényét. A lap szerint az orosz kocsikról már korábban is rebesgették, hogy ezek valójában nem a kiszállított, végtelenül lepusztult régi szerelvények felújított változatai, hanem régebben, 40 éves technológia alapján legyártott, raktáron maradt újak.

Tarlós István főpolgármester az Origónak úgy reagált, "nincs olyan információja", hogy valójában nem felújított, hanem teljesen új kocsikat szállítana a budapesti hármas metróra a felújítási tendert elnyerő orosz cég, a Metrovagonmash.

"Játékból tételezzük fel, hogy valóban újak ezek a kocsik, most akkor a város mikor jár jobban: ha a pénzéért felújítottakat kap, vagy ha teljesen újakat?" – tette fel a kérdést a főpolgármester. Hozzátette: őt a találgatások, névtelen szakértői nyilatkozatok nem érdeklik, csak az, hogy biztonságos szerelvényeken utazhasson az a napi félmillió ember, aki a 3-as metrót használja.

Tarlós István találgatások miatt nem is indít vizsgálatot. Mint mondta, a Nemzeti Közlekedési Hatóság úgyis megvizsgálja a kocsikat, mielőtt kiadja az engedélyt.

A nol.hu szerint az említett hatóság nem azt vizsgálja, volt-e trükközés a közbeszerzésben, hanem csak azt: a kocsik megfelelnek-e a hatályos szabványoknak. Márpedig azoknak megfelelhetnek mind a felújított, mind a teljesen új, csak a régi technológia szerint készült vagonok.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.