Itthon hvg.hu 2016. április. 29. 08:28

Újabb 5 milliárdot szórhatnak el Lázárék kommunikációra

Az uniós fejlesztések kommunikációjára írt ki egy 5,1 milliárd forintos tendert a Miniszterelnökség annak ellenére, hogy a Rogán vezette kabinetiroda 25 milliárdos hasonló célú keretét még el sem költötték.

A Lázár János vezette Miniszterelnökség újabb, 5,1 milliárdos közbeszerzést írt ki uniós forrásból kommunikációs feladatok ellátására, miközben Rogán Antal minisztériuma még javában költi a 25 milliárdos kommunikációs keretét – írja a Népszabadság.

Az 5 milliárd 126 millió forint értékű új közbeszerzés kiírásából nem derül ki pontosan, hogy mit akarnak kommunikálni, de a tárca a lappal közölte, hogy a 2014 és 2020 közötti uniós fejlesztések kampányaira, rendezvényeire fordítják a pénzt.

A legtöbb pénzt, 4,5 milliárdot reklámokra, PR-ra, közvélemény- és piackutatásokra költené a tárca. Csaknem 426 millió forintot különítettek el rendezvényszervezésre. Szórólapokra, dekorációs és marketing eszközökre, illetve ajándéktárgyakra 200 millió forintot szánnak. Az ajánlattevőnek meg kell adnia azt is, hogy mennyiért tud beszerezni strandlabdákat, „piskótafüles papírtáskákat", kézfertőtlenítő sprayt vagy sétapálcás esernyőt. „A kommunikációs kampány keretében nyári fesztiválokon is részt veszünk, a logózott szóróajándékok egy részét a rendezvény jellegéhez igazítjuk" – közölte erről a Miniszterelnökség.

A határidő meglehetősen szoros, az ajánlatokat május 18-ig kell leadni, pedig a keretösszeg még nincs jóváhagyva, és az is elképzelhető, hogy az 5,1 milliárdnál kisebb lesz a keret, és ezért még érvénytelennek is nyilváníthatják a tendert. A Miniszterelnökség szerint a felkészülési idő nem rövid, ráadásul nem is gyorsított eljárásban folytatják le a tendert.

A kommunikációs közbeszerzések keze­lésére egyébként 2014 végén létrehoztak egy intézményt, a Nemzeti Kommunikációs Hivatalt (NKOH), amely a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodához tartozik, és elvileg ennek a feladata lenne az ilyen közbeszerzések intézése. Az NKOH ráadásul 2015-ben kiírt egy közbeszerzést 25 milliárdos kerettel, elviekben az állami kampányokat ebből kellene finanszírozni. Ebből a 25 milliárdból rendelték meg a betelepítési kvóta elleni és a Magyar reformok működnek elnevezésű kampányt, a pénz túlnyomó része Fideszhez közel álló médiacégeknél kötött ki.

A rendelkezésre álló 25 milliárd forintból ráadásul február végén még csak 2,8 milliárd forintot hívtak le, továbbá 4,6 milliárd forintra készültek szerződést kötni, vagyis Lázár tárcája úgy írt ki egy újabb 5 milliárdos közbeszerzést, hogy a 25 milliárd forint jó részét még nem használták fel.

A Miniszterelnökség szerint a tavalyi NKOH-s közbeszerzés kizárólag hazai forrásból finanszírozott beszerzésekre vonatkozik, a mostani tender kerete viszont kizárólag uniós forrásokból származik, és az NKOH előzetes jóváhagyásával más is lebonyolíthat kommunikációs tendereket.

Hirdetés