Pölöskei Gáborné, született Áder Annamária vezeti március 1-jétől a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot (Klik) – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma csütörtökön. Pölöskei Gáborné miniszteri biztosként az intézményrendszer szakmai átalakításában is részt vesz majd.
Az intézményfenntartó gazdálkodási és szervezeti problémáinak megoldására, valamint az új fenntartói struktúra kialakítására vonatkozó feladatkörbe miniszteri biztosként Jenei Zoltán, a Pécsi Tudományegyetem kancellárja kerül.
Hanesz József, a Klik mostani elnöke közös megegyezéssel február 29-én távozik beosztásából – írták.
Áder Annamária neve már korábban is felmerült, hogy a Klikben vezető beosztásba kerülhet, eddig a köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkári posztot tötötte be. Októberben a hvg.hu számolt be róla, hogy egy kormánypárti frakcióülés során Czunyiné Bertalan Juditot is komolyan kritizálták, de értesüléseink szerint a legtöbb kritika épp Áder János húgát érte, akit egyszerűen amatőrnek tartottak akkori pozíciójában.
Olyan kritikák is felmerültek, hogy 2014-es kinevezése során sokkal többet számítottak rokoni kapcsolatai, mintsem szakmai kopetenciái. "Koncepciótlan, mindenfajta stratégiai tervezésnek híján van" - mondta akkor egy oktatáspolitikában jártas forrásunk.
Az intézményfenntartó élére kinevezett két vezetőtől az emberi erőforrások minisztere azt várja, hogy rövidtávon biztosítsák az intézményfenntartó stabil, tehermentes működését, és készítsék elő a Köznevelési Kerekasztal véleményén alapuló, 2016. július 1-jétől bevezetendő új szervezeti és működési formát. Olyan, az állami fenntartás stabilitására épülő szervezetnek kell létrejönnie, amely a tanulók érdekeit tartja szem előtt, épít az iskolák vezetőinek fokozottabb önállóságára és az ezzel járó nagyobb felelősségre – olvasható a kormány oldalára feltett közleményben.
Az új szervezetnek biztosítania kell a feladatellátáshoz szükséges forrásokat és érdekeltséget kell teremtenie az iskola vezetésének önállóságából adódó lehetőségek jobb kihasználására. Mindezek mellett optimalizálnia kell a belső adminisztratív folyamatokat, hogy a szükségtelen terhektől mentesítse a pedagógusokat és az iskolák vezetőit – tették hozzá.