Az oktatási államtitkár szerint a kistelepülések iskolái eddig nyertesei voltak az állami rendszernek, de elismerte, hogy többen nehéz helyzetbe kerültek. Palkovics közelebb vinné, például megyei szintre a döntéshozatalt az iskolák ügyeiben, az ügyintézést pedig teljesen visszaadná, Orbán Viktor ehhez kellő mozgásteret enged számára.
A 2013-as állami fenntartás előtt sok helyen nem tudták fenntartani az intézményeiket - mondta Palkovics László az InfoRádió Aréna című műsorában szerdán. A kisebb, vidéki iskolák az új rendszer nyertesei, de valóban vannak, akik nehezebb helyzetbe kerültek - tette hozzá.
Elmondása szerint egy nagyon-nagy rendszerről van szó, 120 ezer alkalmazottal. A jövőben biztosítani szeretné a kormány, hogy azokat a szolgáltatásokat, amelyeket az iskolák elvárnak, valóban kapják meg és olyan színvonalon, ahogy szeretnék - bizonygatta Palkovics. Szerinte a döntéseknek is közelebb kell kerülniük az intézményekhez, és az ügyintézést vissza kell adni az iskoláknak. Az is felmerült, hogy a mostani tankerületeket az adott megyékhez rendeljék. Az államtitkár úgy látja, a tanár elsődleges dolga a tanítás, és ezért az a cél, ne kötelezzék felesleges adminisztrációra.
Orbán Viktor miniszterelnök elképzelései világosak, beszéltek is erről, ugyanakkor ahogy a felsőoktatás területén, elég nagy mozgástérrel rendelkezik itt is - mondta az államtitkár.
A tervekhez képest a tantervek felülvizsgálatát fél évvel előre hozták, így nem kizárt, hogy jövő tanévre már megújulnak a tantervek. Átnézné emellett az átmeneteket az egyes oktatási szinteknél és meghatározna készség-, kompetenciaszinteket is - közölte és utalt a felsőoktatásban bevezetett kompetenciamérésre.
Kitért arra is, hogy jelenleg 900 olyan vállalkozás van, amelyik pedagógus-továbbképzéssel foglalkozik, és ebből ma csak kismértékben részesülnek az egyetemek. Miért nem csinálják ott? - tette fel a kérdést. Palkovics László - aki hozzányúlna a pedagógusképzés tartalmához is - szerint az fontos, hogy az egyetemek legalább olyan helyzetben legyenek, mint ezek a cégek. Amennyiben üzleti megfontolások és nem a minőség javítása célozta a jelenlegi helyzetet, akkor nem biztos, hogy ez jó. Szerinte az egyetemeknek is be kellene szállniuk a továbbképzésbe.