Itthon hvg.hu 2016. január. 19. 12:58

A kormány kiadta, kikkel szerződött le a Rogán vezette propagandaminisztérium

Nyilvánosságra kerültek a Rogán Antal vezette "propagandaminisztérium" első szerződései: a "szomszéd" Csetényi Csaba mellett feltűnik egy informatikus is, aki az augusztus 20-i tűzijáték megszüntetésére egykor sikeres Facebook-kampányt indított, ami aztán megalapozta a tűzijáték költségvetésének csökkentését.

Közzétette a kormány a Rogán Antal vezette miniszterelnöki kabinetiroda tavaly újonnan megkötött, illetve a Lázár János vezette Miniszterelnökségtől „megörökölt” szerződéseit.

Az új szerződések közül a legnagyobb tétel a beléptetési kvótáról és a növekedésösztönző csomagról szóló kormányzati kampány kommunikációja, melyet a kabinetiroda 1,2 milliárd forint értékben kötött a Network 360 Reklámügynökség Kft.-vel és az Afffiliate Network Kft.-vel. Mindkét társaság Csetényi Csaba, a HG-csoport egyik tulajdonosa érdekeltsége, akit a közvélemény szélesebb körben Rogán Antal Pasa parki szomszédjaként ismerhetett meg.

Az Egyesült Reklám Konzorcium – HG 360 Reklámügynökség Kft. + Affiliate Network Kft. egyike volt annak a három konzorciumnak, melyek tavaly szeptemberben győztek a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) 25 milliárdos reklámtenderén. Így kizárólag ők jogosultak az NKOH alá tartozó intézmények, kormányzati szervek, állami cégek kommunikációjára, reklámozására és arculatformálására.

MTI / Kovács Attila

A többi, a kabinetiroda által tavaly ősszel újonnan kötött szerződés néhány milliós összegű, többségük szaktanácsadásról (PR, kommunikáció, informatika), fordításról szólnak. Köztük például Patrick Egan, a Freedom House korábbi regionális igazgatója cégével kötött szerződés a kormány nemzetközi kommunikációjának támogatásáról (14 millió forint), vagy Mernyó Ferenc informatikai szakemberrel kötött szerződés, aki arról híresült el, hogy Pics to You felhasználónéven indított Facebook-csoportot alapított: a „Mondjunk le az aug. 20-i tüzijáték élményéről az árvízkárosultak javára” címmel futó gerillakampány pár hét alatt több mint negyedmillió támogatót gyűjtött – a kezdeményezést a kormány is napirendjére tűzte: még ha a tűzijáték nem is maradt el, megmagyarázta, hogy miért lett olcsóbb.

A Kabinetiroda költségvetésébe került az Internetkon szervezése épp úgy, mint a Századvég Politikai Alapítvány vezette nemzetközi konzorcium támogatása is, ami a kormány politikájának az észak-amerikai képviseletét, lobbitevékenységet díjaz 1,360 milliárd forint értékben.

Hirdetés