Itthon hvg.hu/MTI 2015. december. 11. 13:52

Biciklis KRESZ-vizsgával fenyeget, kevesebb futóversenyt akar Tarlós

2017-ben lehet legkorábban dugódíj, KRESZ-vizsga kellene a kerékpárosoknak, és leállítják a 4-es metróval párhuzamosan futó felszíni járatokat - ilyen bejelentéseket tett Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, ahol Lázár Jánosnak is üzent.

A 4-es metró végleges használatbavételi engedélyének elkészültével, várhatóan január elejétől végleg megszűntetik a metróvonallal párhuzamosan közlekedő felszíni járatokat, ami 1,3 milliárd forintos megtakarítást jelent - jelentette be Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, amelyen arról is beszélt, hogy a BKV költségvetéséből 30-31 milliárd forint hiányzik az állami díjkedvezmények és az agglomerációs közlekedés biztosítása, például a HÉV járatai miatt. A főpolgármester ezért december 21-én egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel a BKV hosszú távú finanszírozásáról és más kérdésekről.

Dugódíj legkorábban 2017-ben jöhet, és 10-15 milliárdot hozna évente a fővárosnak - mondta a főpolgármester, aki arról is beszélt, hogy a Duna-korzó átalakítási pályázatán nyertes pályázatban szereplő tervek ellenére nem tervezik a Lánchíd egyirányúsítását, és az alsó rakpart autóforgalmának lezárását.

MTI / Soós Lajos

Tarlós 2018-ban kezdeményezni szeretné a kerékpárosok kötelező KRESZ-vizsgáztatását abban az esetben, ha továbbra is következetesen figyelmen kívül hagyják a piros lámpákat, szerinte ugyanis 10 kerékpárosból 8 nincs tekintettel a tilos jelzésre.  Szerinte a kerékpáros kultúra a kerékpáros infrastruktúránál is nagyobb fejlesztésre szorul. Aztán arról is beszélt, hogy több buszsáv esetében felülvizsgálni javasolja a kerékpáros közlekedést, mivel az - elsősorban a belvárosban - jelentősen lassítja a tömegközlekedést.   

Ugyancsak az autósoknak szóló gesztusként lehet értelmezni azt a bejelentést is, amely szerint részlegesen módosítani szeretné a Balázs Mór Tervet, vagyis a város 2030-ig szóló fejlesztési koncepcióját, mert azt szerinte közlekedési szakértők "szélsőségesen tömegközlekedés orientáltként" jellemezték. Az erről szóló tanulmányból idézve Tarlós István példaként említette a nagykörút villamosainak elsőbbséget biztosító forgalomszervezési gyakorlatot. 

A fővárosi futóversenyeket érintő rendeletmódosítást is kilátásba helyezett Tarlós, ennek alapján a városvezetés későbbi mérlegelése szerint a Budapest centrumában megrendezett évenkénti hat nagy rendezvényből akár már jövőre is legfeljebb csak hármat rendezhetnek meg.

Tarlós István további kérdésekre válaszolva tehetséges politikusnak nevezte a Miniszternökséget vezető Lázár Jánost, akinek szerinte a "virgácsszerepkör" nagyon tetszik, míg a boxzsák szerepe már nem. "Pedig ha valaki szeret virgács lenni, kénytelen boxzsák is lenni" - fogalmazott a főpolgármester, aki szerint kettőjük között nem személyes vita van, hanem Budapest és a vidék küzdelme a költségvetési forrásokért.    

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.