A főváros 150 buszt szán a jövőre kieső 3-as metró pótlására. Ez aligha elég, viszont ha a teljes metrózó tömeget átveszik a buszok, megbénulhat Budapest közlekedése – írja az e heti HVG.
Ha minden a tervek szerint halad, jövő májusban levonulnak az építők a Széll Kálmán térről, és júliusban megkezdődik az újabb, szintén óriáskáosszal járó közlekedési beruházás: az M3-as metró felújítása. A felújítás időtartama alatt az ország legnagyobb forgalmú közlekedési kapcsolatát kell a felszínen pótolni.
Ez szinte megoldhatatlan feladat. Az M3-as egy-egy kocsija típustól függően 174–190 személyes, egy hatkocsis szerelvény befogadóképessége így körülbelül 1100 fő. Nem kell ahhoz bonyolult matekozás, hogy kiszámoljuk: egy-egy szerelvény kapacitásának maradéktalan pótlásához tizenegy darab, egyenként 102 férőhelyes csuklós buszra lenne szükség.
A reggeli csúcsban 2,5 percenként követik egymást a metrószerelvények, tehát ugyanilyen sűrűn kellene megjelenniük a tizenegy csuklósból álló konvojoknak minden megállóban. A közlekedési jelzőlámpák többnyire másfél perces ciklusidejével számolva minden egyes zöld jelzésen hat-hét csuklósnak kellene átslisszannia ahhoz, hogy ne legyen fennakadás. Ez képtelenség.
A tervezett metrófelújítás és a BKV finanszírozásának bonyodalmairól további részletek a csütörtökön megjelenő HVG-ben.