A MÁV-Start vezére legalább a tizedével kevesebb vasúti járatot indítana jövőre, és az Origo.hu szerint elképzelései részben meg is valósulnak, bár papíron több vonat indul.
Péntekig ki kellene hirdetni a MÁV új, december 13-án életbe lépő menetrendjét, és az Origo.hu információi szerint érvényesülni fog benne Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatójának az akarata, aki egy szeptemberi konferencián egyenesen 10 százalékos járatcsökkentési szándékot jelentett be.
A lap azt írja, hogy "a jelenlegi elképzelések szerint" jövőre a MÁV-Start vonatai ötmillió kilométerrel kevesebbet futnának, ami a lap számításai szerint 6%-os teljesítménycsökkenés. De ugyanebben a cikkben azt is írják, hogy papíron mégiscsak emelkedik a vonatszám, legalábbis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szándékai szerint.
Az Origo pár olyan járatot is említ, amely Csépke szándékai szerint megszűnne, köztük van két veszprémi és két zalaegerszegi, egy Győr–Pápa–Celldömölk vonalon közlekedő, egy Székesfehérvár–Siófok, két Sárbogárd–Dombóvár, három pár Budapest–Záhony járat is. Érintene a szűkítés hat Budapest–Miskolc–Sátoraljaújhely járatot, kinyírnák a pécsi Zsolnay IC-t, Eger tizenhat járatot veszítene, Békéscsaba kettőt, a Balaton északi partja egyet, és egy szentesi vonat nem jönne fel Budapestig.