A Pedagógus Önértékelési Csoportok elnevezése a történelemtanárok szerint nem csak kínos, de megtévesztő is. Állásfoglalást adtak ki.
Konferenciát tartottak a történelemtanárok, amelyen többek között állásfoglalást fogadtak el a menekültkérdésről, a Pedagógus Etikai Kódexről, a PÖCS-ről, a tankönyvekről és az új történelmi atlaszokról is.
A PÖCS, azaz a Pedagógus Önértékelési Csoportok nemcsak kínosak, de megtévesztőek is. (A PÖCS-ök szerepéről részletesebben itt olvashat). A történelemtanárok szerint nem csak a megnevezés kínos, hanem megtévesztő is. Hiszen nem önértékelésről van szó, hanem központi előírások alapján történő, több körben megvalósítandó ellenőrzésről. "Ennek következtében bárkinek a munkájában bármikor találhatóak majd hibák. Ebben a rendszerben mindenki ellenőriz mindenkit, s valamennyi jelentés egy központi adatbázisba kerül. Ezáltal az ön- és kolléga-, továbbá szülői feljelentés rendszere épülhet ki". Így elogadhatatlannak tarták.
A menekültkérdéssel szerintük az iskolában is foglalkozni kell, így többek között azt javasolják a tanároknak, magyarázzák el, hogyan alakult ki az iszlám világ, miben azonos és különböző az európai és az arab kultúra, és mik a jelenlegi migráció főbb okai. Ugyanakkor szerintükaz ismeretek átadásán túl fontos, hogy nyitott, kíváncsi és toleráns attitűdöt adjnak át az órákon.
A történelemtanárok tiltakoznak a pedagógusok etikai kódexe ellen, és sérelmezik az új történelematlaszokat is.