Plakáttender: vizsgálódik a nyertes ügynökség New York-i központja
Komolyan vizsgálják a JWT reklámügynökség New York-i központjában annak a megbízásnak az ügyét, amelyet a csoport magyar leányvállalata, a a JWT Budapest Marketing Szolgáltató Kft. kapott a kormánytól a menekülteknek szóló plakátok külföldi elhelyezésére.
Csak tegnap jutott a JWT New York-i központjának a tudomására a magyar cég megbízásának ügye, amelyet most komolyan vizsgálnak - közölték a Kreatív kérdésére a reklámügynökség amerikai irodájában.
A VS.hu hétfőn írt arról, hogy a kormány a JWT Budapest Marketing Szolgáltató Kft.-t bízta meg a kampány megszervezésével, amelyet külföldön indítanának a menekültek távoltartására. A tervek szerint Szerbiában, Macedóniában és Görögországban üzennének plakátokon nekik, hogy nem érdemes Magyarországra jönniük. Az érintett ügynökség nevét a Miniszterelnökség sajtóirodája közölte a lappal.
A Saatchi & Saatchi, egy rivális reklámügynökség ezt követően kedden angol és magyar nyelvű plakátokon üzent a JWT-nek, illetve a cég dolgozóinak. A munkaidő végére a JWT Révész utcai székházához két fedett quaddal gurultak, ezek hátoldalára ragasztották fel a nagyméretű plakátokat.
A magyar nyelvű plakátra azt írták, hogy „van, amikor az embernek nincs választása, mennie kell. A Saatchi & Saatchi tárt karokkal fogad minden JWT kreatívot, account managert és bárkit, aki máshol szeretné folytatni. Mert emberi kötelességünk segíteni. Mindig.”
Közleményt is kiadtak, e szerint „a Saatchi & Saatchi reklámügynökség mostanában jelentősen bővül, így képzett szakemberekre folyamatosan szükségünk van. A bennünket körülvevő világ kérdéseit figyelemmel kísérjük, és ezekre a lehetőségeinkhez mérten reagálunk – ahogyan tettük ezt már a múltban is több esetben. Ezért elsősorban olyan munkatársakat szeretnénk magunk között tudni, akik hozzánk hasonlóan gondolkodnak.”
Időközben a Kreatív több forrása is megerősítette, hogy a JWT munkatársait váratlanul érte a megbízás híre, többen morális okok miatt a felmondásukat fontolgatják az ügynökségnél.
A JWT egy Facebook-kommentre válaszolva a Kreatív szerint közölte, hogy "egy objektív kommunikáció, ami megfelelő hangnemben szólítja meg az ország területére érkező bevándorlókat, nem tekinthető negatívnak semmi esetre sem. A helyzethez felnőve, mind morálisan, mind szakmailag azon leszünk, hogy félreérthetetlenül adjuk át a kért üzenetet, és hogy ez ne formáljon téves képet Magyarországról, és persze rólunk".
A Kreatív szerint Kaszás György kreatívigazgató a Facebookon közzétett véleményében pedig megosztotta a JWT kreatívigazgatójának, Faragó Tamásnak a gondolatait is, amelynek nyilvánosságra hozásához Faragó hozzájárult. Faragó ezt írta Kaszásnak:
„Ha ez a kampány egy gyereket is megóv attól, hogy összeszurkálja magát a drótkerítésen, már megérte, hogy még idejében tájékozódott arról, hogy mi várja. Európába nem erre visz az út manapság, ezt mindketten jól tudjuk, sajnos".