Akadozik a vízi közlekedés, az uszályoknak át kell rakodniuk a gázlóknál. De arra azért nem kell számítani, hogy előbukkan az Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti "ínségszikla", ez ugyanis 95 cenitméteres vízállásnál történik meg. Ilyen szárazság utoljára 2003-ban volt, gondok vannak a Tiszán is.
Rendkívül alacsony a vízállás a Duna és a Tisza több szakaszán, ami több országban fennakadást okoz a vízi közlekedésben - hangzott el az M1 csütörtök esti Híradójában.
Az összeállítás szerint a Tisza vízállása egyebek mellett Szolnoknál is nagyon alacsony: alig magasabb az eddig mért legalacsonyabb szintnél úgy, hogy folyamatosan pótolják a kiskörei víztározóból.
Augusztus eleje óta kritikussá vált a vízállás a Dunán is. A dunaújvárosi kikötőben lelassult a munka, mert az uszályok egyre nehezebben tudnak közlekedni: az érkező uszályokból át kell rakodni az áru egy részét üres uszályokba, így tudnak csak átkelni a gázlókon, ráadásul egyesével.
Magyarországon legutóbb 2003-ban volt hasonló szárazság. Siklós Gabriella, az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője az M1 hírfolyamában azt mondta: Budapesten a Duna most 107 centiméter, 1 méter alatt válik kritikussá a helyzet.
"Van egy úgynevezett ínségszikla, ez 95 centiméternél látszódik ki a Szabadság és az Erzsébet híd között, (...) most úgy tűnik hogy erre nem fog sor kerülni. Az előrejelzések szerint ugyanis hétfőn-kedden jelentős csapadék várható a Duna és a Tisza vízgyűjtőterületén.
Az összeállításból az is kiderült, hogy Németországban a Duna több szakaszán teljesen leállt a közlekedés. Van, ahol a legmélyebb ponton is mindössze másfél méter mély a folyó, ezen pedig semmilyen nagyobb hajó nem tud áthaladni. Szerbiában kisebb-nagyobb fennakadásokkal ugyan, de még hajózható a Duna, Romániában viszont szintén rekordalacsony a vízszint.
Hozzáfűzték: Európa más folyóin is hasonló a helyzet, Drezdánál például az Elbán már csak gumicsónakkal lehet közlekedni, mert a folyó a legmélyebb, középső része is csupán fél méter mély.