Facebookon próbálja összeszedni a hazatérő fiatalokat a kormány
Facebookos és Google-hirdetésekben próbálja népszerűsíteni a külföldön dolgozó magyar fiatalok hazatérését a kormány. Eddig még mindig csak 4 fiatalt sikerült hazahozni, de Czomba Sándor szerint türelmesnek kell lenni.
Több mint másfél millió forintot költött a kormány a "Gyere haza fiatal" program hirdetéseire – írta Czomba Sándor foglalkoztatási államtitkár Szél Bernadett és Ikotity István LMP-s képviselők írásbeli kérdésére.
Azt ellenzéki képviselők azt firtatták, hogy mennyit költött a kormány a Gyere Haza program 100 milliós költségvetéséből hirdetésekre, Czomba pedig azt válaszolta, hogy a program keretében kizárólag online PR tevékenység ellátására kötöttek szerződést az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft.-vel, idén december 31-ig pedig 1 550 000 forint plusz áfát fizetnek a cégnek, Facebook-marketingtevékenység ellátásáért, Google AdWords-marketingtevékenység ellátásáért, valamint keresőmotor optimalizálásért.
Czomba kifejtette, a program indulása óta még mindig csak 4 pályázó hazaérkezését és munkába állását segítették, de további 80 hazatérni tervező fiatalt közvetítettek ki konkrét munkahelyre, az ő esetükben viszont még a munkáltató pozitív döntésére várnak.
A programra Czomba szerint eddig közel 1 600 fő regisztrált, de az államtitkár türelemre int, mint írja, a fiatalok valószínűleg a kiutazásról sem néhány nap alatt döntöttek.