Itthon hvg.hu 2015. június. 03. 16:25

Fotó: dán kampány inspirálhatta a kormány bevándorlóellenes plakátjait

"Ha Dániába jössz, dolgoznod kell" - üzeni személyesen a dán miniszterelnök az országba bejutni szándékozó migránsoknak. Az Index szerint a dán kampány hivatkozási alap lehet a magyar kormány bevándorlókkal kapcsolatos plakátterveihez.

"Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját'" - hirdeti a kedden nyilvánosságra került kormányzati plakátterv. A további plakátok pontos szövegéről egyelőre nem sokat tudni.

Az Index vette észre, hogy egy, a magyarhoz kísértetiesen hasonló, bár vizuálisan egészen más kampánnyal rukkoltak ki szavazatszerző szándékkal a dán szociáldemokraták még áprilisban. Plakátjaikon ők is tegező hangnemben szólítják meg a dánul valószínűleg nem tudó migránsokat (valójában az erre fogékony dán szavazókat) olyan üzenetekkel, mint például: "Ha Dániába jössz, dolgoznod kell."

A kormányzó baloldali párt Dániában rányomult a hagyományosan a konzervatív Dán Néppárt sikertémái közé tartozó, bevándorlással kapcsolatos problémahalmazra, és olyan plakátokkal jöt ki, amelyeken személyesen a szocdem miniszterelnöknő, Helle Thorning-Schmidt üzen a Dániába tartó migránsoknak.

Az Index úgy tudja, a magyar plakátkampány terveit a bevándorlókról szóló nemzeti konzultáció kormányzati felelősei a Miniszterelnökségen készítették elő, amihez külföldi dokumentumokat is beszereztek.  Végső jóváhagyás előtt a Fidesz elnöksége is megtárgyalta a magyar tervet.

Az éles hangú hirdetésekhez hivatkozási alap lehet a dániai kormánypárt választások előtti plakátkampánya.

"A kampány a kormány alapvető elveire hívja fel a figyelmet"

Kovács Zoltán kormányszóvivő vasárnap jelentette be, hogy a következő napokban egy, a konzultáció témakörével kapcsolatos tájékoztató kampány is elindul, amely a kabinet alapvető elveire hívja fel a figyelmet. Ezek között szerepel, hogy minden Magyarországra érkezőnek tiszteletben kell tartania az ország és az unió kultúráját, törvényeit, továbbá nem veszélyeztetheti a magyarok munkahelyét – fejtette ki a kormányszóvivő.

Megkérdeztük a kormányszóvivői irodát, valóban ez a felirat olvasható-e majd az óriásplakáton, illetve milyen más szöveg jelennek majd meg a hirdetőtáblákon. Kovács Zoltán kormányszóvivő a hvg.hu-nak ugyan nem, de az MTI-nek nyilatkozott kedd este, a következőket: "A kampány a kabinet alapvető elveire hívja fel a figyelmet. Ezek között szerepel, hogy aki Magyarországra érkezik, annak tiszteletben kell tartania az ország és az unió kultúráját, törvényeit, továbbá nem veszélyeztetheti a magyarok munkahelyét". Mindez egyúttal állásfoglalás és üzenet azok felé, akik illegálisan kívánnak belépni Magyarország, egyúttal az Európai Unió területére - tette hozzá.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.