Indul a budapesti közbringarendszer éles üzeme. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.
Több héten át tartó próbaüzem után, jelentős csúszással, de ma elindul a fővárosi közbringarendszer, a Mol BuBi (Budapest Bicikli).
A 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld, egységes kinézetű kerékpárból álló rendszert – amely a Fővárosi Önkormányzat megbízásából, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában valósult meg – ma reggel adják át a budapestieknek. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.
Jegyet venni a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a Mol Bubi weboldalán, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban lehet vásárolni. A bérlet kiváltásához személyes szerződéskötés szükséges. Az alkalmi felhasználók 24 órás, 72 órás vagy 168 órás jeggyel próbálhatják ki a közbringát. A BKK számos indulási, illetve állandó kedvezményt kínál.
A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió forint az EU-támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. A rendszer üzemeltetésének főszponzora a Mol, emellett a jegyek és bérletek bevételéből és a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert – olvasható a BKK közleményében.