Egy ülőhelyet több utasnak is eladtak a MÁV augusztus eleji Split-Budapest járatán, ahol nem működött a légkondi sem.
Egy ülőhelyet többeknek is eladott a vasút, sőt nem létező székeket is kiárusítottak, ezért 14 órán át zsúfolt kocsikban a folyosón kellett utaznia többeknek Splitből Budapestig - írja a Blikk.
A lap egy olvasója beszámolója alapján azt írja, egy helyre három jegyet is eladtak, így bár a korán érkezők még le tudtak ülni rendesen, mindenki más a folyosóra szorult annak ellenére, hogy a vonat más vagonjaiban voltak még üres helyek. A vonaton ezen kívül nem működött a légkondicionáló sem.
A MÁV sajtóosztálya a lappal közölte, hogy akinek nem jutott hely a vonaton, az visszakapja a helyjegy árát, a hibás légkondi miatt pedig a vonatjegy árából mindenki 10 százalékot - ez 2400 forint.
„A vasúttársaság elnézést kér utasaitól a 2014. augusztus 9-i Split–Budapest járaton tapasztalt kényelmetlenségek miatt, valamint utasai minden vonatkozó jogos kártérítési igényének eleget tesz" - közölte a vállalat, amely kitért arra, hogy a többszöri helyfoglalást az okozta, hogy a horvát társvasút a helybiztosítási rendszerben pontatlanul hajtotta végre a vonatnál egy kocsi típusának módosítását, ezért korábban már kifoglalt helyek újra foglalhatóvá váltak.
"Zágrábban egy kocsival megerősítették a vonatot, majd a magyar oldalon, Gyékényesnél további másik – nyitható ablakú – üres kocsik kerültek a szerelvénybe. A helyfoglalásban vétett hiba kapcsán egyeztet a magyar vasúttársaság horvát partnerével" – tudatta a MÁV sajtóosztálya.