Naponta mintegy 2000 kerékpár-bérlés történik a BuBi rendszerében, folyamatosan tesztelik a közösségi bringákat. A bicikli kormányán található infótáblák néha letörnek, sokan panaszkodnak arra is, hogy a kerékpárok nehezek, nem gurulnak rendesen. Összességében a BKK pozitívnak ítéli a beérkezett kritikákat.
Gyűlnek a tapasztalatok, naponta mintegy 2000 kerékpár-bérlés történik a MOL Bubi közbringa rendszerben. A BKK közleménye szerint a Bubi megoldásai "elsőre újszerűek lehetnek", ám idővel minden funkciója megismerhető, megtanulható.
A július 17-én, csütörtökön kezdődött nyilvános teszt óta csaknem mind az ezer előregisztrált tesztelő szerződést kötött a BKK-val, és kipróbálta a közbringákat. A tesztelők a BKK ügyfélközpontjaiban 5-10 perc alatt megkötötték a szerződést, többségük azóta már teljesítette is az előírt legalább tízszer 10 perces bringahasználatot.
Az egyik napilap újságírója is tesztelt, aki arra panaszkodott, hogy az általa használt kerékpár „eltűnt a rendszerből”. Ez a BKK szerint azért történhetett meg, mert figyelmetlenül „parkolás” funkción hagyta a biciklit, és a tesztelés idejére a számára biztosított virtuális egyenlege lemerült, a rendszer pedig letiltotta hozzáférését a kerékpárokhoz. Felhívják a figyelmet a két opció közötti különbségre: a bicikliparkoltatáskor a használati idő és a díj tovább számlálódik. Amennyiben ezt nem szeretnénk, a bringa fedélzeti számítógépén azt kell jelezni, hogy a használatot befejeztük (Visszaadás – OK gomb).
A rendszert és a bicikliket üzemeltető Közbringa Kft. dolgozik azon is, hogy a jelenleg a bicikli kormányán található infótáblák elhelyezésére és rögzítésére is jobb megoldást találjon, mivel a tesztelés során néhány tábla letört. A biciklik kopóalkatrészeit szükség szerint természetesen folyamatosan cserélik a szakemberek - közölték.
Sokan jelezték, hogy a kerékpárok nehezek, egyes felhasználók azt tapasztalták, hogy „a kerékpár nem gurul rendesen”. A MOL Bubi bringái a BKK szerint megerősített vázzal, strapabíró és a pesti útviszonyokat jól tűrő tömörgumikkal készültek. A bicikliket fedélzeti számítógéppel, elektronikus lakattal és a világítást álló helyzetben is biztosító akkumulátorral szereltük fel, emiatt nehezebbek a hagyományos bicikliknél, de tömegük nem akadályozza használatukat és nem is nehezebbek más városok hasonló rendszereiben működő bicikliknél.
Kaptak olyan kritikát is, hogy nehezen lehet felvinni második-harmadik emeletre a bringát, de felhívják a figyelmet: a közbringa-rendszernek nem is célja, hogy a felhasználók hazavigyék, emeleteket cipeljék a bicikliket. A nehezebb haladás kapcsán érkezett kritikák nyomán vizsgálják más típusú tömör abroncs használatának lehetőségét.
A tesztidőszak végére a váltóvédő burkolat is minden közbringára felkerül majd - ígérik.