A Simicska Lajos tulajdonában lévő Class FM vezérigazgatója is megszólalt a reklámadó bevezetésével kapcsolatban, mint mondta, ez azt jelentené, hogy nem lesz pénz saját gyártású műsorokra, ezért olcsóbb, alsó kategóriás külföldi műsorokkal kellene pótolni.
Az egész médiapiacot felboríthatja a reklámadó bevezetése – mondta a Lánchíd Rádiónak a Class FM vezérigazgatója. Turi Árpád kifejtette: a közteherrel elsősorban a televízióktól vonnának el komoly összeget, de áttételesen a többi iparágra is hatása lenne. Hozzátette: a bevételkiesés miatt nem lenne pénz saját tartalom gyártására, így ezeket alsó kategóriás külföldi produkciókkal kellene pótolni. Turi civilben a rádiókat tömörítő Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének az elnöke.
A Barátok közt című népszerű telenovella megszűnését belengető RTL Klub hasonló módon bírálta a reklámadót arra hivatkozva, hogy ezzel nem lesz pénz a hazai tartalomgyártásra, kénytelenek lesznek külföldről vásárolni olcsóbb műsorokat.
A Class FM az egykori Danubius Rádió hullámsávján működik, amely a 2009-es – politikai alku révén született – frekvencia-pályáztatás révén szorult ki a magyar piacról. A Class FM az ország leghallgatottabb rádiója lett, ami annak is köszönhető, hogy a másik nyerte, a baloldalhoz köthető Neo FM 2012-re elveszítette hirdetőinek nagy részét, majd megszűnt.
A Class FM-et működtető társaság eredetileg Nyerges Zsolt szolnoki üzletember tulajdonában volt, tavaly júliusban került a cégnyilvántartás szerint az egykori fideszes pártpénztárnok, volt APEH-elnök – a második legbefolyásosabbnak tartott médiaszereplő – Simicska Lajos, illetve cége többségi tulajdonába. A rádió a Simicska nevével fémjelzett médiabirodalom egyik zászlóshajója, tavaly a Kreatív számításai szerint 3 milliárd 360 millió forgalom mellett 1 milliárd 172 millió forintos nyereséggel zárt és 1,3 milliárd osztalékot vettek ki a cégből.
A napi.hu számításai szerint a reklámadó bevetése után a Class FM 29 millió forintot kellene befizessen a költségvetésbe.