2014. május. 27. 17:56 MTI Utolsó frissítés: 2014. május. 27. 17:54 Itthon

EP-választás: négy városból várják még az urnákat

Kedden délutánra négy hely kivételével az összes külképviseletről megérkeztek az EP-szavazatokat tartalmazó urnák a Nemzeti Választási Irodához. Már csak Csungking, Hanoi, Melbourne és Tokió urnáira várnak.

A külképviseletek többségéről egy urna érkezett, a sok szavazó miatt azonban Bécsből, Berlinből, Csíkszeredáról, Londonból és Münchenből 2-2, Brüsszelből pedig négy urna érkezett.

Az első külképviseleti urna hétfő reggel 10 óra után érkezett meg az NVI-hez, Ottawából.

Az EP magyar tagjainak vasárnapi választásán az ország 96 külképviseletén voksolhattak azok a magyarországi lakcímmel rendelkező választók, akik előzetesen névjegyzékbe vetették magukat. Az amerikai kontinensen az időeltolódás miatt már szombaton megtartották a szavazást.

A külképviseleti névjegyzékbe 7567-en vetették fel magukat, közülük 6321-en el is mentek szavazni, vagyis a névjegyzékbe vettek 83,58 százaléka voksolt. Volt 19 olyan külképviselet, ahol százszázalékos volt a részvétel.

Az urnáknak a jogszabály szerint csütörtök éjfélig kell megérkezniük, de a tervek szerint már szerda kora délután megjön az utolsó is – azt Ausztráliából várják. A külképviseletekről az NVI összesen 104 urnát vár.

Ha valamennyi urna megérkezett, az NVI-ben felbontják őket. Először megállapítják, hogy az urnában lévő szavazatok száma egyezik-e az urnában lévő jegyzőkönyvben feltüntetettekkel, majd a gyors eredménymegállapításhoz beszkennelik a szavazatokat.

A külképviseletekről beérkező szavazatokat kézzel is megszámlálják, és az eredményről a Nemzeti Választási Bizottság állítja ki a jegyzőkönyvet.

Az NVB várhatóan szombaton állapítja meg az EP-választás végeredményét.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.