A matematikatanárok szakmai szervezete levelet írt Orbán Viktornak, melyben azt kifogásolják, hogy nem egyeztettek velük a tankönyvellátás korlátozása előtt és kérik az intézkedés felfüggesztését. Úgy vélik, elég kompetensek ahhoz, hogy bővebb körből választhassák ki a matematikatanításhoz való tankönyveket.
A Bolyai János Matematikai Társulat nyílt levelet írt Orbán Viktor miniszterelnöknek, melyet a Facebookra is kiraktak. A matematikusok, matematikatanárok szakmai szervezete felhívja a miniszterelnök figyelmét arra, hogy a Klik által irányított iskolák tankönyvválasztásának korlátozása szakmai egyeztetés nélkül történt.
A társulat oktatási szakosztálya tiltakozik ez ellen és elfogadhatatlannak tartják, hogy "a tanulás-tanítás folyamatát alapvetően meghatározó döntés szakmai egyeztetés nélkül szülessen".
Nem értenek egyet azzal, hogy "ilyen mértékben korlátozzák a tankönyvek, köztük nemzetközileg elismert művek választhatóságát". Azt is kijelentik, hogy a pedagógusok és pedagógusközösségek "rendelkeznek azzal a szakmai kompetenciával, hogy bővebb körből válasszák ki a tanítványaik számára legalkalmasabb tankönyvet".
Orbántól határozottan azt kérik, hogy függessze fel "a pedagógusok szakmai szabadságát korlátozó intézkedést addig, amíg a kérdésben minden érintett fél számára elfogadható szakmai döntés nem születik".
"A matematikát oktató tanítók és tanárok szakmai képviseletét a Bolyai János Matematikai Társulat Oktatási Szakosztályának Bizottsága látja el, és mint ilyen szívesen áll rendelkezésre a matematika tanításával kapcsolatos kérdések megbeszélésére, és a több ezer matematikatanár képviselőjeként el is várja, hogy a tantárgyat érintő döntések előkészítésébe bevonják" – olvasható a levélben, melyet az oktatási szakosztály teljes vezetősége aláírt.
Mint arról beszámoltunk: érdekvédő és szakmai szervezetek, valamint ellenzéki pártok is bírálták az új rendszert, többek között szóvá téve, hogy a következő tanévre csupán két vagy három tankönyv közül lehet választani, és csorbát szenvedett a pedagógusok szabadsága is. A bírálók szerint minden évfolyamon biztosítani kell a tényleges választás lehetőségét.
A tankönyvellátásért felelős miniszteri biztos szerint ugyanakkor a tankönyvrendelés mindig is komplex szakmai és pénzügyi döntés volt a megrendelők részéről, amely a fenntartók és szülők anyagi lehetőségeihez igazodott.