Mégis elbukta az Orangeways a budapesti midibusz-tendert
Mégsem veheti át a budapesti midibuszos vonalak üzemeltetését az Orangeways. A BKK kizárta ugyanis a társaságot a pályázatból, mert hibás hiánypótlást nyújtottak be. A tendert az ígéretek szerint nemsokára újraindítják.
A BKK midibusz-üzemeltetési tenderére eredetileg két ajánlat érkezett. A nyertes a magyar gyártású Rába buszokkal pályázó, legalacsonyabb árat adó Orangeways City Kft. volt, de a tender sikeres lezárása előtt felszámolás alá került az Orangeways City Kft. egyik partnere. A pályázatban ezen társaság bevonásával igazolták az előírt referenciákat, de a felszámolás a közbeszerzési törvény értelmében kizáró oknak minősül.
A BKK lehetőséget adott a hiánypótlásra: az Orangeways City Kft. előbb a Volánbuszt, majd a Color Tours Kft.-t vonta be az eljárásba kapacitást nyújtó szervezetként. A hiánypótlást a BKK Igazgatósága érvényesnek és eredményesnek találta, de a hiánypótlás részletes felülvizsgálatakor kiderült, hogy abban súlyos hibák és hiányosságok voltak. Emiatt kizárták a pályázatból az Orangeways City Kft.-t. A pályázaton korábban érvényes, de drágább ajánlatot adó VT-Arriva Kft. már korábban visszalépett, így az eljárás eredménytelen lett, nemsokára új tendert írnak ki – olvasható a BKK késő esti közleményében.
A fenti közbeszerzési eljárástól függetlenül a Budapesti Közlekedési Központ 2013. szeptember 25-én nyílt, egyfordulós közbeszerzési eljárást indított a Budai Vár forgalmát ellátó Ikarus 405-ös típusú midibuszok cseréjére, azaz új elektromos és dízelmotoros járművek vásárlására. Ketten jelentkeztek, de ajánlatuk érvénytelen volt.
A törvény ilyenkor megengedi, hogy hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást írjanak ki. A tárgyalásos eljárásra a BKK a korábbi nyílt eljárás két ajánlattevőjét, a Rába Jármű Gyártó és Kereskedelmi Kft.-t, lsa Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.S.-t hívta meg. A buszok üzemeltetője a BKV lesz majd.
Az elektromos midibuszok beszerzési eljárása is tart, lezárása tavasszal várható – tették hozzá.