Autista utast aláztak meg BKK-ellenőrök, vizsgálat indult
Érvényes bérlete ellenére megbüntettek és megaláztak egy enyhén autista lányt múlt pénteken az ellenőrök az egyik budapesti buszon – erről számolt be a lány barátja a BKV-Figyelő blognak. A Budapesti Közlekedési Központ vizsgálatot indított, hogy tisztázhassák a történteket.
Barbara enyhén autista, nehezen kommunikál, de dolgozik, és saját fizetéséből vásárolja meg a bérletét. Érvényes bérletigazolványa, megfelelően kitöltött bérlete volt az eset idején, és a bérletvásárláskor kapott blokkot is meg tudta mutatni az ellenőröknek, akik ennek ellenére úgy vélték, hogy a bérlet hamis – mesélte el az esetet barátja, Tamás.
Az ellenőrök március 14-én, délután büntették meg Barbarát a 7-es buszcsalád valamelyik vonalán a Bosnyák téren, miután leszállították a járműről.
Elmondása szerint a Hungária körútnál szálltak fel az ellenőrök. A lány bérletét három nappal korábban vásárolták a barátjával, de közölték vele, hogy a szelvény hamis. Hiába mutatta fel a blokk mellett a munkáltatói igazolását is, ez valamiért nem volt elég.
Az ellenőrök állítólag azt mondták neki, hogy a gyogyósoknak nincs munkájuk, így pénzük se bérletre. Valószínűleg úgy szerezhette, tudják, hogy árulnak hamis bérleteket olcsóbban, amit a nincstelen hülyék megvesznek.
Elkérték tőle az iratait, amelyeket át is adott, nagyon megijedt és félt, hogy megverik. Közölték vele, ha még egyszer meglátják a buszon, rendőrt hívnak rá és bevitetik. Azt tanácsolták neki, hogy maradjon otthon és babázzon, vagy nézze a Mazsolát a tévében, de ne mások adóján foglalja a helyet a buszon. Ezután gyalog ment haza Barbara a Bosnyák tértől Újpalotára eléggé zaklatott állapotban – olvasható a blogon.
Barátja szerint Barbara mégis úgy döntött, hogy kifizeti a büntetést.
A 444.hu megkereste a BKK-t az ügyben, ahonnan azt válaszolták, hogy a történtek tisztázása érdekében azonnal vizsgálatot indítottak. „A pótdíjazottak között egyelőre nem találtunk olyan személyt, akire illene a blogon olvasható leírás, és ügyfélszolgálatunkhoz sem érkezett panasz az állítólagos esettel kapcsolatban a blognak a bejelentést tevő, illetve utasunk részéről” – írták.
Ettől függetlenül vizsgálódnak, de kérik a bejegyzés íróját, hogy vegye fel a kapcsolatot a BKK ügyfélszolgálatával.
A BKK a leírthoz hasonló eseteket a leghatározottabban elítéli. Ha kiderül, hogy egy munkatársuk tényleg nem az előírások szerint végezte a munkáját, megteszik a szükséges munkajogi lépéseket, de eddig a blogposztot semmi sem támasztja alá – tették hozzá.