2013. november. 06. 13:06 MTI Utolsó frissítés: 2013. november. 06. 13:07 Itthon

Felturbózzák a Robotzsarut

Körülbelül kétmilliárd forintból fejlesztik a Robotzsaru rendszert, új informatikai eszközöket szereznek be a közép-magyarországi régióban, valamint megújítják a Rendőrségi Igazgatási Központ ügyfél-irányítási és biztonsági rendszerét. Szerdán mutatták be a terveket.

Három fő területe van a fejlesztésnek: az egyik az infrastruktúra fejlesztése, ami egyebek mellett 4000 számítógép beszerzését jelenti. A projekt része a bűnügyi és közbiztonsági tevékenységeket rögzítő, úgynevezett Robotzsaru rendszer fejlesztése, amely a közlekedésbiztonsági és igazgatásrendészeti elemekkel bővül. Ugyancsak a beruházás eleme a Teve utcai rendőrségi központ beléptetési és biztonsági rendszerének megújítása – mondta Tóth László, a Belügyminisztérium gazdasági és informatikai helyettes államtitkára.

Az ügyfélkapun keresztül most körülbelül 150 féle nyomtatványt biztosít a rendőrség, közülük számos megújul. Tóth László ezek között említette fegyver-nyilvántartási, sportrendészeti ügyeket, panaszokat. Ezekben az érintettek elektronikusan intézhetik ügyeiket, és azok állását folyamatosan nyomon követhetik.

A beruházást kétmilliárd forint uniós forrásból valósítják meg. Azt ígérik, hogy a Teve utcai központ ügyfélbarát és biztonságos lesz.

Lakatos Attila, az Országos Rendőr-főkapitányság gazdasági főigazgatóságának főosztályvezetője elmondta: a Robotzsaru programnak 35 ezer rendőrségi felhasználója van, ebből a közép-magyarországi régióban 11 ezer. Utóbbiak 5800 munkaállomást használnak, ezeket egészítik ki és korszerűsítik.

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.