2013. augusztus. 05. 18:28 MTI Utolsó frissítés: 2013. augusztus. 05. 19:14 Itthon

"A választások durva befolyásolására készül" – rárepült a kormányoldal a Sanoma vezetőjére

Kocsis Máté Fidesz-kommunikátor és a KDNP is elővett egy július végi Magyar Nemzet-cikket, amely szerint Szabó György Sanoma-vezérigazgató titkos terveket sző, hogy a média összehangolásával megbuktassa a kormányt. A KDNP szerint az "ifjúkommunista" Szabó György ördögi tervéből is látszik, hogy Viviane Reding valóban azt mondta egy európai titkos megbeszélésen: a média fokozni fogja a Magyarországra irányított nyomást. Az is lehet, hogy az össztűzzel az eladásra kínált Sanoma árát szeretnék leverni. A médiabirodalomra ugyanis Simicska Lajosnak is fáj a foga egyes hírek szerint.

Választ vár a Fidesz a Sanoma Media Budapest Zrt. vezérigazgatójától, Szabó Györgytől arra, igaz-e, hogy pénzügyileg és politikailag is torzítani akarja a magyarországi médiapiacot – közölte a kormánypárt kommunikációs igazgatója hétfőn.

Kocsis Máté egy július 25-i MNO-cikkre hivatkozott, amely szerint június végén egy budai étteremben gyűltek össze egyes magyarországi médiavállalatok vezetői, hogy a reklámadóról egyeztessenek. A találkozón azonban – idézte az említett írást – a sajtóinformációk szerint Szabó György, a Sanoma vezetője "hangos szószólója lett saját ötletének", és arra kérte a résztvevőket, hogy mostantól minden politikai kérdésben a kormány ellenében foglaljanak állást, adjanak nagyobb médiafelületet az ellenzéknek, és részesítsék előnyben a kabinetet érintő negatív híreket. A vállalatvezető javasolta azt is – folytatta a Magyar Nemzet Online cikkének ismertetését a fideszes politikus –, a hirdetési piac szereplői akadályozzák meg, hogy bizonyos médiafelületek hirdetési bevételhez jussanak.

Szabó György nemcsak pénzügyileg szándékozná átrendezni a magyarországi médiapiacot, hanem a választások nyílt befolyásolására is kísérletet tenne az olvasók és a nézők megtévesztésével – értékelte a sajtóhírt a Fidesz kommunikációs igazgatója, hozzátéve: az információk szerint a többi médiavezér – "talán egy kivétellel" – nem volt partner Szabó György elképzeléseihez. Az ügy érdekességének nevezte továbbá, hogy az elmúlt tíz napban semmilyen érdemi cáfolatot nem adott a sanomás vezérigazgató, sőt – mint mondta – "manapság a médiavilágban arról vannak újabb információk", hogy Szabó György öt pontból álló akciótervet készített "a hazai médiavilág pénzügyi és politikai torzítására".

Kocsis Máté mindezek alapján azt kérdezte Szabó Györgytől, igaz-e, hogy a magyarországi médiapiac torzítására készül egy ötpontos akciótervvel. Ha igen, mit tartalmaz ez az öt pont, igaz-e, hogy politikailag is befolyásolni akarja a választásokat, és igaz-e, hogy kiváló kapcsolatot ápol Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon volt miniszterelnökkel – tette fel kérdéseit a Fidesz politikusa.

A KDNP is őszintén felháborodott

A posztkommunista baloldal jóváhagyásával a Sanoma médiacég élén tevékenykedő Szabó György vezérigazgató nyíltan a magyarországi választások durva befolyásolására készül – figyelmeztetett néhány órával később közleményben a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP).

A médiaipar legnagyobb szereplői informálisan egyeztettek egy budai luxusétteremben, ahol Szabó kormányellenes műsorok indítását jelentette be és a kormánnyal szembeni negatív hangvételt szorgalmazta a legnagyobb tévétársaság vezetése is – írták.

A KDNP felhívja a figyelmet, hogy a médiaszolgáltatók kötelesek betartani a sajtószabadságról és a médiatartalmakról szóló törvényben foglalt kötelezettségeiket. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság médiaelemzései kimutathatják, ha egy szolgáltató jogszabályellenesen működik, az ilyen negatív kampány tehát nem maradhat következmények nélkül. Összefüggés lehet a kétségbeesett bukott baloldal vezetői, Bajnai és Gyurcsány, illetve harcostársuk, a volt ifjúkommunista Szabó György lépései között, a médiafogyasztók manipulálása pedig annak bizonyítéka, hogy Viviane Reding, az Unió Bizottságának alelnöke valóban azt mondta egy európai titkos megbeszélésen, hogy a média fokozni fogja a Magyarországra irányított nyomást – így a kereszténydemokraták.

A külföldi tulajdonban lévő itt tevékenykedő médiacégek ezek szerint éppen arra készülnek, hogy negatív hangvétellel nyomást gyakoroljanak és megtévesszék a magyar embereket. A súlyosan antidemokratikus szándék számos magyar vállalatnak is kárt okoz, amennyiben a médiavásárló cégek nem juttatják el hirdetéseiket a médiapiac minden szolgáltatójához, kizárólag a balliberális ellenzéki médiához és elveszi az informálódáshoz való jogot, sérti a véleményszabadságot – zárta közleményét a kisebbik kormánypárt.

Simicska venné meg a Sanomát?

A Kreatív Online szerint az utóbbi időben nyílt titok, hogy a Sanoma megválna magyarországi leányvállalatától, amely sikeressége miatt viszonylag könnyen eladható. A potenciális vevők széles körből érkezhetnek, de szakmai pletykák szerint az egyik érdeklődő Simicska Lajos Fidesz-közeli médiacézár.

Mások szerint irreális, hogy a Simicska-kör vegye meg a Sanomát, mert annyi pénzük egyszerűen nincs. A Kreatív szerint a fideszes támadás oka lehet az is, hogy a Sanoma besározásával a Fidesz elriasztaná a vevőket és leverné a médiabirodalom árát.

Az is előfordulhat, hogy Szabó Györgyöt szeretnék így a kormánypártok politikailag pozicionálni, ennek azonban csak akkor lenne értelme, ha a Sanoma-vezér politikai pályára készülne.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.