"Tarlós csak akkor szereti a 4-es metrót, ha már nincs vele munkája"
Az MSZP szerint az átadáshoz közeledve a Fidesz politikusai láthatóan egyre jobban kedvelik az általuk korábban örökké szidalmazott négyesmetró-beruházást.
Tarlós csak akkor szereti a 4-es metrót, ha már nincs vele munkája. Presztízsberuházásnak, elhibázott projektnek nevezte korábban a főpolgármester azt a 4-es metrót, amelynek első szakasza hamarosan elkészül. Az átadáshoz közeledve a Fidesz politikusai láthatóan egyre jobban kedvelik az általuk korábban örökké szidalmazott beruházást – írta az MSZP kedd reggeli közleményében.
Érdemes ugyanakkor visszagondolni arra, hogy a 4-es metró már rég utasokat szállíthatna, ha az első Orbán-kormány nem lehetetlenítette volna el a projektet. Ne legyenek illúzióink: ha a beruházás 2010-ben nem lett volna ennyire előrehaladott állapotban, az ugyancsak Budapest-ellenes politikát folytató második Orbán-kormány sem tett volna másképp – írták.
Miközben Tarlós István az Alstom-szerződés újrakötését sikerként értékeli, arról mélyen hallgat, hogy az új metrószerelvények szállításának késése megspórolható lett volna, ha az akkor még ellenzékben működő jobboldal nem kényszeríti az eredeti szerződés felmondására Budapest akkori vezetését – írta a párt országos központja.
Noha a jelenlegi városvezetés célja, hogy a 4-es metró első szakaszát a jövő évi választás előtt néhány héttel átadja, 2010 óta semmit sem hallottunk a metró tervezett második és harmadik szakaszáról. Ezek nélkül az új vonal nem illeszkedik a budapesti közlekedés hálózatába, nem látja el eredeti funkcióját – olvasható a szocialisták állásfoglalásában.
A 2014-es választások után felálló új városvezetés folytatja a 4-es metró újabb szakaszainak előkészítését, hogy az új vonal teljes értékű része legyen Budapest közösségi közlekedési hálózatának.