2013. június. 25. 13:46 MTI Utolsó frissítés: 2013. június. 25. 13:46 Itthon

Újabb 50 Citaro áll forgalomba Budapesten

Újabb 50 darab korszerű Mercedes-Benz Citaro 2 típusú autóbusz áll forgalomba július 1-jén Budapest útjain, egyúttal lezárul Budapest autóbusz-flotta modernizálásának első üteme - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Az első 50 busz május 1-jén állt forgalomba miután Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester ünnepélyesen átadták azokat a fővárosi utazóközönségnek, majd Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója és Dósa Mátyás, a VT-Transman Kft. ügyvezetője átvették a buszok jelképes kulcsait a Mercedes-buszokat gyártó Evobus képviselőjétől, Till Oberwurdertől - emlékeztet közleményében a BKK. 

A második 50 darab júniustól állt forgalomba, és júliustól a 150 új busz utolsó harmada áll az utasok szolgálatába. Az új buszok megjelenésével 28 százalékról 45 százalékra emelkedik az akadálymentes autóbuszok részaránya a BKK buszvonalain.

A buszokat a BKK megrendelése alapján, a VT-Transman Kft. állította forgalomba. A VT-Transman a szolgáltatást 159 darab busszal látja el, amelyek közül 150 darab áll reggelente forgalomba.

Július 1-jétől, hétfőtől a már forgalomban levő 100 új jármű mellett 25 darab szóló és 25 darab csuklós Mercedes-Benz Citaro 2 típusú autóbusz áll forgalomba. Ezzel a lépéssel lezárul a budapesti autóbusz-flotta modernizálásának első lépése. 2006 után először került sor nagy mennyiségű, új autóbusz beszerzésére és forgalomba állítására. A buszokat a VT-Transman Kft. üzemelteti az új budapesti autóbusz-üzemeltetési modell keretében.

Az új Mercedes-Benz Citaro autóbuszok beosztásának elkészítésekor számos szempontot mérlegeltek a szakemberek. Elsődleges cél volt, hogy a város lehető legtöbb pontján megjelenhessenek az új autóbuszok, a felszabaduló régebbi alacsonypadlós autóbuszokat pedig olyan vonalakra irányítottuk át, ahol eddig csak kevés számban vagy egyáltalán nem volt elérhető az akadálymentesített szolgáltatás. A menetrendek kialakításakor az alacsony- és a magaspadlós járművek időben arányosan eloszlása, az egyenletes követési távolság volt a meghatározó cél.

Az új buszok kilenc olyan vonalon állnak forgalomba, ahol eddig nem közlekedtek: a várost átszelő 7-es és 7A, az árpádföldi 31-es, a Budafokot és Nagytétényt ellátó 33-as, az óbudai 34-es és 106-os, a madárdombi 67-es, a gazdagréti 139-es, valamint a rákoshegyi 168E vonalán is. Mindezeken felül a hét minden napján megjelennek az új buszok a 30-as buszcsalád járatain (30, 30A, 230) is, ahol eddig csak hétvégente közlekedtek.

Az újonnan forgalomba álló autóbuszok a fenti vonalakon túl tovább bővítik a korszerű, klimatizált utasterű, alacsonypadlós autóbuszok részarányát a 8-a, 11-es, a 22-es, a 22A, a 111-es, a 112-es, a 178-as, a 196-os, a 196A és a 222-es jelzésű vonalakon, ahol az eddiginél is több korszerű Mercedes-busz közlekedik júliustól.

Az új buszok több vonalon alacsonypadlós, néhány éves, de még korszerűnek mondható buszokat is kiváltanak. Ezeket az akadálymentes járműveket új vonalakra állítjuk be, ahol így az eddigiekhez képest bővül az akadálymentes kiszolgálás. Összességében, az új buszok megjelenésével és a már korábban is működtetett alacsonypadlós buszok újraelosztásával az alábbi vonalakon bővül az akadálymentesített járatok mennyisége.

2013. július 1-jétől több szóló alacsonypadlós jármű jelenik meg az alábbi járatokon: 11, 13, 13A, 15, 22, 22A, 29, 35, 36, 63, 65, 98, 98E, 99, 111, 113, 114, 115, 119, 131, 144, 150, 157, 165, 166, 166A, 176E, 198,  213, 214, 217E, 218, 222, 231, 237, 250, 250A és 266.. Ezek közül ezt megelőzően a 217E járaton nem járt alacsonypadlós autóbusz.

A csuklós autóbusszal üzemeltetett járatok közül az alábbiakon növeljük az alacsonypadlós buszok számát: 9, 20E, 30, 30A, 34, 38, 68, 85, 103, 106, 138, 139, 160, 230, 260, 276E.

Az új autóbuszok forgalomba állítása következtében több vonalon megváltozott az alacsonypadlós indulások időpontja is. A megváltozó menetrendekről részletes információk a www.bkk.hu oldalon és a megállóhelyi hirdetményeken találhatóak.

Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.