2013. június. 25. 18:23 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. június. 25. 18:19 Itthon

Közel százmilliót költött a kormány a "Magyarország jobban telesít"-brosúrára

Bruttó 256,7 millió forintot költött a kormány a "Magyarország jobban teljesít" kampányra, a színes prospektus ebből 91,5 millióba került - írja az Átlátszó.

Az Átlátszó közadatigénylésben kérte ki a "Magyarország jobban teljesít"-kampány részletezését a Miniszterelnökségtől, amely válaszában közölte, hogy 2013. február 20-án vállakozási keretszerződést kötöttek a Lounge Design Kft.-vel a Miniszterelnökség 2013-2014. évi kommunikációs feladatainak ellátásához kapcsoló kreatív feladatokra. A szerződés keretösszege 150 millió forint + Áfa, mely 90 százalékkal, vagyis nettó 135 millióval emelhető.

Ennek a szerződésnek a részeként rendelték meg a cégtől a "Magyarország jobban teljesít" tévéspotokat, 8 millióért, ám azt, hogy melyik csatornákon, hány alkalommal, és mennyiért jelentek meg a reklámok, nem közölte a Miniszterelnökség.

A színes prospektus előállításával és terjesztésével kapcsolatban a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium az adatgazda, a KIM válasza szerint pedig a prospektus 4,15 millió darab megrendelt példányának előállítását bruttó 55 392 955 forintért a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó végezte, a terjesztést a Magyar Posta bruttó 32 677 100 forintért.

A kreatív, az előállítás, és a terjesztés költségeit összeadva kijön, hogy összesen 91,5 millióba fájt az adófizetőknek a sikerfüzet.

Hirdetés