Megemelték a siófoki mólót
Harminc centiméterrel megemelték a siófoki móló járószintjét, a hullámtörő gerendát pedig ötven centivel magasabban építették újjá az 1930-ban készített hullámtörőhöz képest - közölte a sonline.hu Somogy megyei híroldal. Elkészült a siófoki hajókikötő felújításának harmadik, utolsó üteme.
A harmadik ütem során a több mint háromszáz méter hosszú keleti móló újult meg - írta a sonline.hu. A Balatoni Hajózási Zrt. a portál szerint négy rondellát is kialakított, melyekbe egyenként két-két fémpadot helyezett el.
A móló megvilágítását a hullámtörő gerenda kikötőmedence felőli függőleges oldalába beépített korszerű, ledes lámpákkal biztosítják. Ezáltal a keleti móló Siófok egyik leglátványosabb része lett. Ismert, hogy tavaly állították fel a móló végében A Béke jóságos angyala szobrát orosz adományként, talpazatába építve a hajózási jelzőfényt.
Ezzel a beruházással a teljes kikötő műszaki állapotát helyreállította a társaság, különösen fontos volt a kikötő és a móló közötti sétánynak, valamint a mólónak a megerősítése. A sétálók komfortosabb körülmények között gyönyörködhetnek a tóban, a panorámában.
A siófoki kikötő felújításának első üteme 2011-ben és 2012-ben készült el, amelynek során 130 méter hosszúságban a személyhajó-kikötő új térburkolatot kapott, a fákat védőfalakkal vették körül, új padokat helyeztek el. A második ütemben 105 méter hosszúságban az 1930-ban készült, erősen megrongálódott, alacsony szintű partvédelmet korszerű, vasbeton szádfalas (Magyarországon a vízépítésben először alkalmazott) kikötőfallal helyettesítették.
Továbbá 15 hársfát ültettek az új, füves, rózsabokrokkal körbeszegett mezőkbe. Fémpadokat, egy korabeli kikötőbakot, egy hajócsavart és egy horgonyt is elhelyeztek a sétányon. Tavaly mindössze három hét alatt készült el a keleti mólófej átalakítása az angyalszoborral és a kikötőbejárati jelzőoszloppal.
A Balatoni Hajózási Zrt. pályázati támogatást is nyert a siófoki és tihanyi kikötők felújításához, ennek részeként nyílik lehetőség két darab gyorsjáratú személyhajó beszerzésére. A két hajó várhatóan augusztusban áll forgalomba a két kikötő között. A már korábban elkészült siófoki első és második ütem együttes költsége 92 millió forint volt, a mólóátépítésé 59 millió, utóbbihoz 23, 6 millió forintnyi pályázati forrás állt rendelkezésre.
A hajózási társaság ma a mólóavatáson túl szezoneleji sajtótájékoztatót is tart a Balaton vizén. Az idény egyik újdonsága, hogy az Akali vízibuszt kerékpárok szállítására alkalmassá alakították és főként a nyugati medencében közlekedtetik.
A kicsiket kalózhajóval, a nagyokat bulihajóval csalogatják, és idén is él az együttműködés a Balatoni Hajózási Zrt. és a MÁV-Start Zrt. között; kedvezményes áron kibocsátott közös menetjegyük a Balaton körüli menetrend szerinti vonatok és a balatoni menetrendszerinti hajójáratok igénybevételére jogosít.