Tetszik az EU-nak a magyar "kutya-WC"
Az Európai Unió különdíját kapta a hegyvidéki önkormányzat kutyapiszok elleni kampánya
A "Lépjünk, hogy ne lépjünk bele" elnevezésű kampánnyal a kutyapiszokkal kapcsolatos kutyatartói hozzáállást szerették volna megváltoztatni, ezért a zacskóosztás mellett a kerület több pontján "kutya-WC" feliratú ajtókat állítottak ki, ezzel is jelezve, hogy a közterület a kutya illemhelye, tisztán tartása pedig a tulajdonos felelőssége. Az akció végén mintegy száz egyedi gyűjtőedényt helyeztek ki - közölte Váczi János alpolgármester csütörtökön.
A brüsszelben nyertes "Dog Dirt” kampányt az ACG Reklámügynökség készítette a XII. kerületi Önkormányzat megrendelésére. A projekt vezető art directora és ötletgazdája az az Asztalos Zsolt volt, aki most a "Kilőtték, de nem robbant fel” installációval Magyarországot képviseli a Velencei Biennálén.
Váczi János alpolgármester a blogján részletezte, hogy a hegyvidéki kampány tizenhat ország pályázatával versengett, végül öt kategóriában összesen 26 pályaművet válogatott a döntőbe a reklámügynökségi szakértőkből és európai parlamenti képviselőkből álló zsűri.
Olyan társadalmi célú reklámkampányokkal együtt nyert az önkormányzat, mint például az Európai Bizottság és a Barcelona labdarúgó csapatának közös programja, melyben a sztárfocisták személyes részvételükkel próbálták meggyőzni szurkolóikat a dohányzás ártalmairól.
Nyert a menekültekkel kapcsolatos ENSZ-kampány is, amelynek arca Angelina Jolie volt - tette hozzá az alpolgármester, megjegyezve: a kerületi kampány töredékébe került az említett sok százmilliós, világsztárokat felvonultató kommunikációs programoknak.
A "Kutyapiszok” mellett egy másik kategóriában, a Bátor Tábor kampányával is nyert az ACG Reklámügynökség Brüsszelben az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (EACA) versenyén. Ez azt jelenti, hogy a nemzetközi verseny 26 döntős alkotásából a döntőben 5 kategóriából 2-t a magyar reklámügynökség nyert, egy harmadik kampányukat, az Ökumenikus Segélyszervezetnek készített "Sétálj vízzel” applikációt éppen a Bátor Tábor kampány előzte meg.
A "Dog Dirt” kampány egyébként a brüsszeli győzelem után nyert egy Ezüst Kalapácsot is a rigai Golden Hammer versenyen.