2013. április. 17. 09:43 HavariaPress Utolsó frissítés: 2013. április. 17. 09:42 Itthon

Burkolt reklám miatt büntették meg az RTL Klubot

A médiatanács 300 ezer forintra büntette az RTL Klub-ot, mert egy műsorában úgy mutatott be egy cukrászdát, hogy az reklámnak minősült.

Az RTL Klub egy hatrészes műsorában mutatott be egy óbudai cukrászdát. Megjelölték a pontos címet, és az árukészletről is részletesen beszámoltak. A médiatanács szerint a műsor egy klasszikus reklámhoz hasonlóan felkelthette a nézők érdeklődését, és a cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutatták be.

A termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelyben a hirdetőnek fizetnie kell, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye megjelenjen egy műsorszámban vagy utaljanak arra.

A termékmegjelenítéssel közölt kereskedelmi üzenet nem lehet közvetlen, mint a klasszikus értelemben vett reklámban, csak meghatározott keretek között népszerűsítheti a terméket, szolgáltatást. Nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei – emlékeztettek.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.