2013. április. 01. 19:35 MTI Utolsó frissítés: 2013. április. 01. 19:22 Itthon

Lovászi: kedden térhetnek haza a kitelepítettek

Az éjszakát rokonoknál vagy az önkormányzat közösségi épületeiben tölthetik a Zala megyei Lovásziban azok, akiket a Kerka áradása miatt kellett hétfő délután kimenekíteni - közölte a Zala Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság.

Lovásziban, a Kerka által elárasztott területen a lakóházakat több mint kétezer homokzsákból épített gáttal védik.

A gyerekek, nők és idősek az éjszakát rokonoknál vagy az önkormányzat közösségi épületeiben töltik, várhatóan reggel költözhetnek vissza otthonaikba. A kiürített épületek biztonságát a rendőrség, a megépített nyúlgátak épségét a településrészen élő férfiak őrzik.

A Kerka felső szakaszán már hajnal óta apad, de az alsó szakaszon még csak most tetőzik, a vízügyi szakemberek szerint ezt követően lassú apadás kezdődik.

Zalában más felszíni vízfolyásoknál is apadás indult meg. A Zalán levonuló árhullám még nem ért végig a folyón, hétfő este Zalabérnél tetőzött. Ez a hullám várhatóan kedden ér az alsó szakaszra, ahol a vízügyi szakemberek harmadfokú árvízi védekezéssel számolnak.

A Mura Letenyénél hétfő délután 353 centiméteren állt, a szakemberek szerint valószínűleg ez a tetőzését jelenti.

Pécsi Norbert, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szóvivője az MTI-vel azt közölte: menetrend szerinti autóbuszok sem közlekedhetnek hétfő estétől a 73205-ös jelű dötki bekötőúton. Az út alatti töltés ugyanis nagy mértékben elázott, ezért a közútkezelő ezt a szakaszt lezárta a 7,5 tonnánál nagyobb súlyú tehergépjárművek elől, beleértve a autóbuszokat is.

Zalában két úton továbbra sem lehet közlekedni a vízátfolyások és sárelöntések miatt, így Lenti közelében egy mellékúton, valamint Szécsisziget és Kerkateskánd között.

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.