Itthon hvg.hu 2013. március. 28. 12:23

Újra nekiesnek a Margit hídnak

Holnaptól folytatódnak a Margit hídhoz kapcsolódó építési munkálatok – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A Margit híd felújításának korábbi műszaki tartalma hiányos volt, emiatt Tarlós István főpolgármester hivatalba lépését követően a BKK átvilágította a projekt műszaki tartalmát. Az akkor született döntéseknek megfelelően számos kiegészítő, a korábbi beruházásból kimaradt munka elvégzése vált szükségessé, amelyet a főváros közlekedésszervezőjeként a BKK idén tavasztól kezdődően végez el.

A Jászai Mari téri munkák várhatóan március 29-én, a Nagykörút alatti nagy aluljáró lezárásával kezdődnek el, és előreláthatólag 2013 júliusára készülnek el. A peronra és a körúti járdákra vezető lépcsőket elfalazzák, a helyükön pedig akadálymentes felszíni gyalogátkelőhelyet létesítenek.

A gyalogosforgalom felszínre terelésével nem csak a gyalogosok, de a babakocsijukat toló kismamák, a kerekesszékkel közlekedők, vagy épp a kerékpárosok is kényelmesebben kelhetnek át a Szent István körút két oldala között – írta a BKK.

A zebrával javulnak az átszállási kapcsolatok a 2-es, a 4-es és 6-os villamosok, illetve a 75-ös és 76-os trolibuszok között. A zebra nem csökkenti a körút közúti kapacitását, mivel az átbocsátóképessége nem lesz kisebb a többi csomópontnál. A munkavégzés ideje alatt a gyalogosok a villamosperon Nyugati pályaudvar felé eső részén található zebrát használhatják.

Túry Gergely

A forgalombiztonság növelése érdekében a margitszigeti villamosmegállónál a jelenleginél magasabb korlátokat helyeznek el. A magasabb korlátokra a megállóban várakozók – különösen a kiskorúak – már nem tudnak felülni, így várhatóan nem kerülnek balesetveszélyes közelségbe a hátuk mögött közlekedő villamosokhoz.

A csere hatósági előírás miatt is indokolt. A peronkorlátok cseréje idején az arra közlekedőknek számolniuk kell a villamosmegálló peronjának szűkülésével és a szerelést végző munkások, gépek jelenlétével. 

A méltó műemléki környezet kialakítása érdekében a projektből kimaradt margitszigeti lehajtóúton a támfalak és az útpálya is megújul egészen az Atlétikai Centrumig. A pesti oldal felé eső régi, omladozó támfalat szerkezetileg megerősítik, új kőburkolatot is kap. A támfalak tetejére ugyancsak új, díszes korlátok készülnek. A kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás jelenleg még zajlik, a munkák 2013 második félévében kezdődnek. 

A 4. mederpillér déli oldali részén, a Duna-parti világörökségi terület északi határán lévő szobor a II. világháború során megsemmisült, és azóta sem állították helyre. A meglévő szobrokat ugyan többször felújították, de teljes restaurálásuk sosem történt meg.

A Margit híd műemléki helyreállításaként, a még hátralévő munkák között ezért restaurálják a pillérszobrokat, és pótolják a 4. pillér déli oldaláról hiányzó szobrot is, hogy a híd ismét régi fényében tündökölhessen. A munkák elvégzésére irányuló közbeszerzési eljárás jelenleg tart, a munkák kezdéséről tájékoztatást fognak adni.

A fenti beavatkozások a Fővárosi Önkormányzat költségvetési forrásaiból valósulnak meg, a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában. A BKK a környéken közlekedők türelmét kéri a munkák idején.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.