Két hét alatt 1400-szor hívták a rezsivonalat
A rezsicsökkentéssel kapcsolatos zöld számot az első két hétben több mint 1400-an hívták - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). Az érdeklődők többsége a villamos energia- és gázfogyasztáshoz kapcsolódó kérdést tett fel, a távhőszolgáltatással összefüggésben jelentősen kevesebb hívás érkezett.
A Magyar Energia Hivatal az NFM felkérésére január 15-étől üzemelteti a rezsicsökkentés zöld számot - idézte fel közleményében a minisztérium.
A telefonálók jelentős része a rezsidíjak csökkentésének számításával, annak a számlákon történő megjelenésével kapcsolatban tett fel kérdéseket. Az alaposabb áttekintést igénylő felvetéseket a telefonos ügyintézők írásban rögzítik, és három napon belül megválaszolják. Erre a megoldásra azonban alig több mint 50 esetben volt szükség. A leggyakrabban felmerülő kérdésekre összeállított válaszok a Magyar Energia Hivatal honlapján is olvashatók - tette hozzá az NFM.
Az ingyenesen elérhető 06 80 205 386 információs vonalon hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra, pénteken 8 és 14 óra között fogadják a hívásokat. A zöld szám célja a lakosság tájékoztatása, a témát érintő általános kérdések megválaszolása. A számlákkal kapcsolatos konkrét panaszokkal a szolgáltatók és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság foglalkoznak.