2012. december. 13. 17:24 MTI Utolsó frissítés: 2012. december. 13. 17:22 Itthon

Ferihegyi leállás - "meglepő" a LESZ szerint, hogy korábban nem volt

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) szerint a múlt hét végén bekövetkezett üzemzavar és elhúzódó leállás a karbantartási tevékenység évek óta tartó visszafejlődésének következménye a Liszt Ferenc-repülőtéren.

A LESZ csütörtöki közleményében az épület- és épületgépészeti karbantartás, valamint a műszaki mentés "siralmas állapotára" hívja fel a figyelmet, azt nevezve "meglepőnek", hogy eddig nem volt leállás a repülőtéren.

A szakszervezet szerint a karbantartási tevékenység évek óta tartó visszafejlődése a karbantartási feladatok kiszervezésével kezdődött. A repülőtér német tulajdonosa 2009-ben egy száz százalékban saját tulajdonú leányvállalatot hozott létre a felújítási és karbantartó feladatokra. Az így létrejött Airport Facility Management (AFM) Kft. azóta számtalan alvállalkozóval oldja meg a korábbi feladatokat.

A LESZ szerint a munkavállalók juttatásain spórolnak, és állandósult a szükséges eszközök és berendezések hiánya is. A szakszervezet élesen tiltakozott a kiszervezés ellen.

A felújítási ütemterv végrehajtása állandó csúszásban van, és rendszeresek a csőtörések és a beázások - állítja az érdekképviselet. Példaként említik, hogy "heteken át csöpögött a csatornalé idén ősszel az új terminál álmennyezetéből, amelyet a Tisztiorvosi Szolgálat is kifogásolt, mivel a Budapest Airport nem jelentette a fertőzésveszélyt".

A LESZ hozzáfűzi: a világítórendszer karbantartásának akadozása miatt novemberben visszaminősítették a repülőtér legjobban felszerelt pályabevezető rendszerét, amelyen erős ködben immár nem szállhatnak le repülőgépek.

Nincs jobb helyzetben a műszaki mentőszolgálat sem, amelyet az elmúlt években komolyan visszafejlesztettek - teszik hozzá. A részlegen valaha 25-30 munkavállaló dolgozott, mára csupán kilencen maradtak, hiába tiltakozott a LESZ a leépítések ellen.

A leállás nyomán álláspontjuk szerint egyre többen ismerik fel, hogy a Hochtief-Budapest Airport "rövidlátó és felelőtlen" spórolása immár a biztonságos, színvonalas működést veszélyezteti. A munkavállalók azt remélik, hogy az illetékes hatóságokkal és a közvélemény nyomásával közösen az európai nívó megőrzésére, helyreállítására szoríthatják a repülőtér német üzemeltetőjét.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.