2012. december. 03. 07:45 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. december. 03. 09:00 Itthon

Sok a baj az új Alstom-kocsikkal

Sokszor lefagynak, meghibásodnak a 2-es metró vonalán járó új Alstom metrókocsik. A BKV elismerte, hogy vannak "kisebb hibák" a szerelvényekkel.

Sorozatosan meghibásodnak az új Alstom metrókocsik, már több alkalommal is elromlott a jármű kommunikációs rendszere, egyszer pedig a metró ellenkező irányban indult el az Örs vezér terénél és nekikoccant az ütközőnek - írja a Blikk. A Metróért Egyesület értesülése szerint egyetlen délután lenyílt a fénycső armatúra borítása, kinyílt az egyik megszakító berendezéseket tartalmazó szekrény és ezt sem lehetett visszacsukni.

A lap szerint a sorozatosan ismétlődő bajokat többnyire számítógépes hibák okozzák, amire egy megoldás van, újraindítani a rendszert. Mivel a járművet szinte teljes egészében számítógép vezérli, ha lefagy a szoftver, a jármű nem működik.

A BKV sajtóosztálya a Blikknek nem tagadta, hogy bajok vannak az egyenként mintegy 1 milliárd forintba kerülő Alstom metrószerelvényekkel. „Kisebb hibák, rendellenességek minden berendezésnél előfordulhatnak. Ezek fontos tapasztalatot jelentenek az üzemeltetés szempontjából. Minden ilyen hibát a gyártó köteles garanciában javítani. A próbafutások célja, hogy kiszűrjük a hibákat és felkészüljünk a hasonló helyzetekre” – írták válaszlevelükben, arról viszont nem tudtak, hogy a vonat rossz irányba indult és ütközött volna.

Hirdetés
hvg360 Köves Gábor 2025. április. 29. 19:30

„A szex és a Vissza a jövőbe nem fér össze” – interjú a 40 éves trilógia írójával

Idén lesz negyvenéves minden idők egyik legjobb időutazós filmje, a Vissza a jövőbe. Mindhárom Back to the Future-filmet Bob Gale írta Robert Zemeckis rendezővel közösen. Az Oscarra jelölt forgatókönyvíróval Steven Spielberg támogatásáról, a stúdióvezető által javasolt cím sorsáról, a Disney-t felháborító „vérfertőző” jelenetről és a negyedik rész esélyeiről is beszélgettünk.