Forgalmi tartalékként számolnak a 2-es metró vonaláról lecserélt régi járművekkel – mondta Gulyás Attila, a BKV Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke pénteken az MTI-nek azzal kapcsolatban, hogy aznap elindult a francia Alstom cég első szerelvénye.
A szakszervezeti vezető tájékoztatása szerint a régi metrókocsikat a Fehér úti járműtelepre viszik, egyelőre nem tudni, hogy kivonásukat mikor kezdi meg a BKV. A kivonás során először a 2-es (kelet-nyugati) vonalról a fiatalabb szerelvényeket állíthatják ki, amelyeket átcsoportosítanak a 3-as (észak-déli) vonalra, onnan pedig selejtezésre küldik a legrégebbi kocsikat. A legfiatalabb jármű a 3-as vonalon 26 éves.
Az átirányított szerelvényeket mindenképpen át kell alakítani, mert a 3-as vonalon másféle biztosító berendezés üzemel. A 2-es vonalon az Alstom-szerelvények is a régi biztosító berendezést használják, és lesz a vonatokon segédvezető is.
Gulyás Attila az Alstom-metróról szólva jelezte: az első napokban előfordulhat olyan hiba, amely miatt ki kell állnia egy időre a forgalomból. Ennek esélyét a forgalomba állítás előtti próbafutásokkal igyekeztek minimálisra csökkenteni, de kizárni nem lehet. Emlékeztetett a Combino villamosok bevezetésére, amikor több probléma is adódott az első napokban; mint mondta, ez egy új típus bevezetésénél megszokott jelenség.
Az első Alstom-metrószerelvény péntek délelőtt állt forgalomba, ezután két-három új vonat érkezik havonta, 2013 márciusában pedig az utolsó új szerelvény is forgalomba áll. Jelenleg hét ilyen szerelvény van Magyarországon, eddig egyet állítottak forgalomba közülük, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság.