Ma délelőttől már utasokat is szállít az első Alstom-metrószerelvény a 2-es vonalon Budapesten. Hasonló várakozás legutoljára a hat éve üzembe helyezett Combino-villamosokat övezte.
A Metropolis típusú szerelvény 11 óra 8 perckor áll forgalomba az Örs vezér téri végállomáson, ahol jelen lesz Tarlós István főpolgármester is. Jelenleg négy Alstom-szerelvény van Magyarországon, de ezek közül egyelőre csak egy szállít utasokat, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság. A továbbiakban havonta két-három új járművet állíthatnak majd forgalomba.
A 100 méter hosszú, légkondicionált szerelvény 1023 utast képes szállítani, összesen 209 ülőhelye van. A kocsik mindkét oldalán négy ajtó van, a szerelvény egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható. A Metropolis maximális sebessége 70 km/óra.
Az új budapesti metrót Franciaországban tervezték, hajtásrendszere Magyarországon készült. A kocsiszekrényeket az Alstom lengyelországi központjában, Katowicében gyártották, és ott is szerelték össze a szerelvényeket.
Legutóbb hat éve, a 4-6-os villamosvonalra vásárolt Siemens Combino villamosok üzembe helyezését követte ekkora figyelem. A világ leghosszabb, 54 méteres egylégterű villamosa darabonként 820 millió forintjába került a BKV-nak. Július 1-jén, az első, Moszkva térről utasokkal kigördülő szerelvényen együtt utazott Demszky Gábor főpolgármester és Aba Botond, a közlekedési vállalat vezérigazgatója. Ezen még klímaberendezés sem volt, azzal csak a sorozatos panaszokat követően szerelték fel a szerelvényeket. A Combinók rajtja egyébként nem sikerült jól, az első hónapban rendszeresek voltak az ajtómeghibásodások, annyira, hogy Demszky augusztus elején egy időre le is állította a szerelvények közlekedését.