2012. augusztus. 13. 07:07 MTI/Népszava Utolsó frissítés: 2012. augusztus. 13. 06:51 Itthon

Kétszáz Malév-pilóta még mindig a fizetésére vár

A mai napig nem kapta meg a kétszáz volt Malév-pilóta a légitársaság csődje után elmaradt járandóságát - írta hétfői számában a Népszava.

A Malév volt pilótái – akik közül eddig hatvanan tudtak elhelyezkedni - pertársaságot hoztak létre és beadvánnyal fordultak a Munkaügyi Bírósághoz, illetve a Fővárosi Törvényszék gazdasági kollégiumához a jogszerűtlen felmondások miatt.

A jogszabályok szerint a felmondást követő három munkanapon belül meg kellett volna kapniuk a juttatásaikat, a felmondási időre járó fizetést, valamint a ki nem vett szabadság ellenértékét -  mondta a Népszavának Demeter Csaba, a Hunalpa Egyesület- Magyar Közforgalmú Pilóták Egyesülete alelnöke.

Vécsei Mihály, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) elnöke szerint még van esély egy új nemzeti légitársaság létrehozására, ehhez azonban elengedhetetlen lenne a kormány  együttműködése, illetve a határozott igen vagy nem kimondása valamelyik koncepció mellett.

Az új társaság 5-7 géppel indulhatna, először charterjáratokkal és rugalmasan alkalmazkodna a piaci igényekhez. Fokozatosan lehetne felfejleszteni a gépparkot és a járatszámokat, a célállomások számát.

Hirdetés
hvg360 Lengyel Tibor 2025. április. 27. 09:31

Mikor lehet végre újra akasztani? – Nem Lázár János az egyetlen, aki szorgalmazná a halálbüntetés visszaállítását

Lázár János és a magyar társadalom fele-kétharmada régóta halálbüntetés-párti, de a miniszter újabban gyakran emlegeti ezt. Pedig most sincs realitása a halálbüntetés visszaállításának, ahogy 2002-ben sem volt, amikor Orbán Viktor vetette fel. Magyarországon utoljára 1988-ban akasztottak, de a világ sok országában most is népszerű a kivégzés, főleg Kínában és a Közel-Kelet országaiban.