2012. június. 09. 20:33 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. június. 10. 11:37 Itthon

Botrányos hangfelvétel: nem beszél a korrupciós vádakról a minisztérium

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményben tiltakozik a VDSZSZ honlapon található felvételen elhangzottaktól - az ott megfogalmazott korrupciós vádakról azonban nem esik szó a szövegben.

"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium határozottan elhatárolódik annak a nyilatkozatnak a tartalmától és stílusától, amely a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete által az interneten közzétett, rejtett kamerával készült felvételen hallható" - írta a minisztérium sajtóosztálya szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében. Mint megírtuk, a VDSZSZ honlapjára egy menetrendi egyeztetésen készült felvétel került ki, ahol a Közlekedéstudományi Intézet munkatársa arról beszél, öt éve a korrupciós szempontok határozzák meg, hol van vasúti felújítás az országban. A felvétellel kapcsolatban Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke azt mondta a hvg.hu-nak: "aki szerint a MÁV-nál nincs korrupció, hazudik".

A minisztérium közleménye nem tér ki a korrupciós vádakra. Mint írják, "az elhangzott nyilatkozat nem NFM alkalmazottól származik. Minden alapot nélkülöz, kizárólag a nyilatkozó magánvéleményét tartalmazza, és nem tükrözi a szaktárca vezetőinek, így Völner Pál és Fónagy János államtitkároknak szakmai álláspontját a nyilatkozatban elhangzott témában. A 2010. évi kormányváltást követően a FIDESZ-KDNP Kormány jelentős erőfeszítéseket tett a korábbi kormányok alatt tönkretett vasúti közlekedési szektor helyzetének stabilizálására. Első intézkedései között szerepelt a korábbi kormányzat által bezárt vasútvonalak egy részének újranyitása, és a Kormányzat tervei között sem most, sem a jövőre nézve nem szerepel vasúti vonalak bezárása"

A minisztérium szerint "a Széll Kálmán Tervben a közösségi közlekedési szektor gazdasági stabilitásának megteremtése érdekében megfogalmazott  feladatok keretében 2012. április 15-ével egy jelentősebb menetrendi összehangolási intézkedési csomag végrehajtására került sor, amely érintette mind a vasúti, mind a távolsági autóbusz közlekedést. Ennek részeként azonban nem került sor vasúti vonalak bezárására, és ez a jövőbeni tervek között sem szerepel".

Erről Völner Pál államtitkár és  Fónagy János államtitkár, "a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos a vasúti érdekképviseleti szervezetekkel tartott rendszeres konzultációs fórum legutóbbi, 2012. május 23-i ülésén szóban is tájékoztatta a vasúti dolgozók érdekképviseleti szervezeteit, közöttük a VDSZSZ képviselőit is". "Szintén ezen a megbeszélésen az NFM képviseletében eljáró vezetők hangsúlyozták, hogy a Széll Kálmán tervben megfogalmazott célok és feladatok végrehajtása a szektor és az ország gazdasági stabilitása érdekében szükségesek, azonban a takarékossági célok teljesítése tekintetében a menetrendi intézkedések csak első lépést képviseltek, a további hatékonyságjavulást elsősorban a közlekedési szolgáltató társaságok (MÁV, VOLÁN) működésének összehangolásában, átszervezésében és működési korszerűsítésében rejlő tartalékok adhatják." - áll a közleményben.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.