2012. június. 06. 07:10 MTI/Magyar Hírlap Utolsó frissítés: 2012. június. 06. 06:07 Itthon

Az MDF utódszervezete megint milliókat bukott

A Fővárosi Törvényszék elutasította az MDF utódszervezete, a Jólét és Szabadság Demokrata Közösség (JESZ) kártérítési keresetét, amelyet a párt egykori elnöke, Dávid Ibolya és volt frakcióvezetője, Herényi Károly ellen nyújtott be - írja a Magyar Hírlap.

A lap szerdai száma ismerteti: a JESZ Dávid Ibolyától több mint 76 millió forint vagyoni kár megtérítését kérte, miután vizsgálata során arra jutott, hogy a volt elnök korábban több, a párt számára előnytelen szerződést kötött. Ezek között szerepelnek a 2010-es választásokkal kapcsolatos megbízási és vállalkozási kontraktusok, amelyek vagy nem teljesültek, vagy a piaci árnál lényegesen magasabban köttettek.

Az első fokon eljáró bíróság azonban nem találta megalapozottnak a keresetet, tekintettel arra, hogy a kérdéses szerződéseket a felperes máig érvényesnek tekinti, és határidőn belül nem támadta meg. Ezekben ráadásul az alperesek nem voltak szerződő felek - érvelt a bíróság, amely arra kötelezte a JESZ-t, hogy tizenöt napon belül Dávidnak és Herényinek is fizessen meg 1 millió 250 ezer forint perköltséget.

A JESZ már a második kártérítési perét bukja el - emlékeztet a lap -, miután márciusban az MDF színeiben az Európai Parlamentben mandátumot szerzett Bokros Lajos ellen benyújtott keresetét is elutasította a Fővárosi Törvényszék. A JESZ Bokrostól 53 millió forintos vagyoni és 35 milliós nem vagyoni kártérítést követelt, ehelyett ötmillió forint perköltség megfizetésére kötelezték.

 

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.