Nincs pénz, eladhatják a szegedi nosztalgiavillamost
A Szegedi Közlekedési Társaság eladná a nosztalgiaflottájából, amit csak tud, mert nincs pénze a cégnek – írja a Délmagyarország. Az előző vezetőség idején nyolc év alatt majdnem 60 milliót költöttek öt régi jármű felújítására, ezek között omnibusz, villamos és troli is van.
Elkótyavetyéli az SZKT a családi ezüstöt, eladják a nosztalgiajárműveket – erre hívta fel a figyelmet a lap egyik olvasója.
Tóth István Tibor, az Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezetője azt mondta, hogy a hír részben igaz. A nosztalgia-ikerkocsikat és a bengáliként emlegetett FVV villamosokat akarják eladni. Később döntenek arról, hogy licitálással vagy fix áron hirdetik meg a járműveket, ezért a cégvezető nem árulta el, mennyi pénzt remél az akciótól.
Az értékesítést azzal indokolta, hogy nincs pénze az SZKT-nak. Az igazgató állítja: ellenségesen viselkedik az önkormányzat a cég vezetőségével, mert a megrendelt szolgáltatásokért nem fizet. Tóth István Tibor márciusi nyilatkozata szerint idei költségvetésükön 200 milliós lyuk van.
Az egyik régi villamost, a 12-es pályaszámút csak veszteséggel értékesíthetnék, mert a könyvelés szerinti értéke viszonylag magas, így ezt nem adják el. A régi, szintén felújított karbantartó villamost munkára fogták, és azt az uniós támogatás miatt nem lehet mozdítani, az is maradna tehát.
Az SZKT az előző igazgató, Dózsa Gábor irányítása alatt újított fel régi tömegközlekedési eszközöket, nyolc év alatt, nagyjából 60 millió forintból.
2005-ben született újjá a városlakók egyik kedvence, az a 313-as és 314-es pályaszámú nosztalgia-ikerkocsi, ami most eladósorba kerül. A jármű Pesten közlekedett, 1985-ben vette meg SZKV meg nem vette, és néhány éve az utolsó szögig felújították – fogalmaznak a cikkben. A fapados villamos a szabadtéri játékok idején volt turistacsalogató látványosság, de most túladnának rajta.
Ugyancsak vevőt keresnek a tavaly nyugdíjba küldött hét „bengálinak", ezek közül egy került a nosztalgiaflottához. Ilyen típusú villamos járt Szegeden a hatvanas évektől egészen 2011-ig.