2012. március. 19. 12:55 MTI Utolsó frissítés: 2012. március. 19. 12:43 Itthon

Tíz hónapra megszűnik a Pilisvörösvár-Esztergom közötti vasúti közlekedés

Júniustól felújítják a Pilisvörösvár és Esztergom közötti vasúti pályát, így a vonat helyett közel tíz hónapig pótlóbuszok közlekednek majd. Cserébe a 19 milliárd forintot felemésztő fejlesztés végén tíz perccel rövidül majd a vasúti szerelvények menetideje.

Fejlesztik a Pilisvörösvár-Esztergom vasútvonalat: a 19 milliárd forintos beruházással 32,7 kilométeren újítják fel a vasúti pályát, a közlekedés gyorsabb lesz, de a beruházás ideje alatt Pilisvörösvár és Esztergom között csak autóbusszal lehet majd utazni.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) hétfőn közölte, hogy Piliscsaba és Esztergom között a rekonstrukciós munkálatokkal a sebesség a jelenlegi óránkénti 60-ról 70-100 kilométeresre nő, így a teljes Pilisvörösvár-Esztergom közötti szakaszon várhatóan 10 perccel rövidebb lesz a menetidő. A budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszát érintő beruházás során a pálya mellett alul- és felüljárókat létesítenek, átépítik az állomások peronjait, valamint összesen 11 helyszínen 848 férőhellyel P+R parkolókat építenek, és Dorog mellett az átszállást megkönnyítő buszfordulót létesítenek. 

A beruházás miatt előreláthatólag június 16-tól 2013. március 31-ig Pilisvörösvár és Esztergom között autóbusszal lehet utazni. A Pilisvörösvár-Piliscsaba közötti munkálatok várhatóan 2013. végére, míg a Piliscsaba-Esztergom közötti munkák 2013. közepére készülnek el. A Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti szakasz kivitelezője a Szemafor Konzorcium, melyben az A-Híd Építő Zrt. a vezetésével, a Vasútépítők Kft. és a H.F. Wiebe GmbH & Co. KG vesz részt, 10,4 milliárd forintos nettó beruházási költséggel. 

A Piliscsaba és Esztergom közötti szakasz kivitelezője az Inflexió Konzorcium, melyben a Vasútépítők Kft. a vezető, tagjai a H.F. Wiebe GmbH & Co. KG és az A-Híd Építő Zrt., 8,7 milliárd forintos nettó beruházási költséggel. A NIF Zrt. kapcsolódó beruházása az Északi Vasúti Duna-híd-Pilisvörösvár vonalszakasz átépítése. A Szentendrei út-Pilisvörösvár között második vágány épülhet, így a sebesség a jelenlegi 60-ról óránként 80-100 kilométerre növekedhet. 

A teljes Északi Vasúti Duna-híd és Esztergom közötti vonalszakasz átépítésének tervezett befejezésekor, 2014 nyarára a menetidő Budapest-Nyugati pályaudvar és Esztergom között 1 óra 12 percre csökken. Külön beruházási ütemben valósulhat meg a vasútvonal villamosítása, az esztergomi állomás átépítése, a Bécsi út és a vasútvonal szintbeli keresztezésének kiváltása és a Rákosrendező-Újpest vonalszakasz átépítése.

Hirdetés