A 2012-es üzleti terv, valamint a Malév leállása után megmaradt pénzügyi források felülvizsgálata eredményeképpen szükséges lépéssé vált a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es termináljának ideiglenes bezárása, valamint a Cargo City névre keresztelt légiáru-kicserélő központ megépítésének elhalasztása - közölte a Budapest Airport.
Felülvizsgálta 2012-es utasforgalmi előrejelzését és üzleti tervét a Budapest Airport. A repülőteret üzemeltető vállalat a nemzeti légitársaság leállása miatt kényszerült módosítani idei terveit. A Malév kiesésével a 2. terminálon jelentős tartalék szabadult fel, miközben az 1. terminál csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásának határait súrolja - közölte Hardy Mihály, a BA kommunikációs igazgatója kedden, hozzátéve: éppen ezért felmerült a teljes forgalom ideiglenes áthelyezése a jóval tágasabb 2. terminálra.
"Bár több új légitársaság érkezett Budapestre, illetve az itt lévő légitársaságok is jelentettek be járatsűrítéseket vagy kapacitásbővítéseket, további kiigazító lépésekre van szükség a vállalat talpra állításához. Az egyik ilyen intézkedés értelmében a Cargo City, vagyis Cargo Város névre keresztelt repülőtéri légiáru-kicserélő központ megépítését is el kellett halasztani. A cargo központ beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg" - áll a közleményben.
A Budapest Airportnak továbbra is szándékában áll egyéb repülőtéri fejlesztési projektek megvalósítása. "Ezek közé tartozik a 2. terminál tőszomszédságában, külsős befektető bevonásával megépítendő repülőtéri hotel is, amennyiben az ezt gátló bürokratikus akadályokat a közeljövőben sikerül elhárítani" - folytatódik a közlemény.
Az 1. terminál kiürítési tervét, illetve annak ütemezését a Budapest Airport valamennyi érintett partnere bevonásával a következő hetekben alakítja ki.
Az Origó délelőtt írta meg, hogy bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálját.