Elindult a forgalom péntek délután Szegeden a 2-es villamosvonalon. Az első utasokat a két végállomás, az Indóház tér és az Európa liget között az új, alacsonypadlós villamossal szállították. Szegeden összesen 9 járművet rendelt a lengyel Pesától, a városba eddig négy sárga villamos érkezett meg.
Botka László polgármester a 2-es vonal pénteki átadási ünnepségen azt mondta: a hamarosan lezáruló, csaknem 30 milliárd forintos összköltségvetésű, uniós támogatással megvalósuló fejlesztéssel modern, európai színvonalú tömegközlekedési hálózatot építettek ki Szegeden.
A 2-es vonal az eddigi 1-es szárnyvonala: a pálya az Indóház téri vasútállomástól egészen a Rókusi körútig közös, onnan ágazik a nemrég épített új rész: a pálya 3745 méteres, egy 205 méteres hurokfordulóval. Az új szakasz 80 százaléka, az országban egyedülálló módon, füvesített pálya.
A delmagyar.hu korábban azt írta, hogy 20 óráig 15 perces követéssel járnak majd villamosok a 2-es vonalon, az utasok pedig ingyen tesztelhetik az új villamost és az új vonalat estig. A menetrend szerinti közlekedés szombaton üzemkezdettől indul a 2-esen, onnantól több járat menetrendje változik Szegeden, és lesznek olyan buszok is, amelyeket megszüntetnek.
A héten megérkezett Szegedre a negyedik új villamos is. A járművet egy hattengelyes utánfutón szállították a lengyelországi gyárból a csongrádi megyeszékhelyre. Szeged összesen kilenc villamost rendelt a Pesától, az új villamosok a 2-es vonalon járnak majd.
Szegeden korábban is járt már 2-es villamos, de más vonalon. 85 év után, 1977 februárjában szüntették meg a Bertalan híd építése miatt.
A 2-es villamosvonalnak a többször módosított határidő szerint 2010. szeptember 18-ára kellett volna elkészülnie, a csúszás miatt az önkormányzat 417 millió forint kötbért követel a kivitelező konzorciumtól. A konzorciumvezető cseh OHL ZS cég, illetve a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. azonban a kötbérkövetelést jogalapjában és összegszerűségében is vitatja. Az ügyben első fokon várhatóan jövő csütörtökön hirdet ítéletet a Szegedi Törvényszék.
A szegedi önkormányzat uniós támogatással fejleszti a városban az elektromos tömegközlekedést: felújították a villamospályák nagy részét, és körülbelül 4,5 milliárd forintért vásároltak a lengyel Pesától új, alacsony padlós villamosokat. A trolihálózatot szintén fejlesztik: kiépítettek egy új vonalat, és új járműveket is akarnak vásárolni.