Az ügyészség sem menti meg a kaposvári Toldit
Hatáskör hiányában nincs lehetőség az ügyészi fellépésre a kaposvári Toldi iskola megszüntetése ügyében - közölte a Somogy Megyei Főügyészség az LMP törvényességi felülvizsgálati kezdeményezésére reagálva szerdán.
A kaposvári közgyűlés 2011. július 31-i hatállyal szüntette meg a Toldi Lakótelepi Általános Iskolát és Gimnáziumot, jogutódként két másik iskolát jelölve ki. Az LMP ez év január végén törvényességi felülvizsgálati kérelmet nyújtott be az ügyészséghez a döntéssel kapcsolatban, mert a párt szerint a kaposvári önkormányzat több pontban megsértette, illetve nem tartotta be a közoktatási törvény előírásait.
A Somogy Megyei Kormányhivatal az iskola szülői közösségének kezdeményezésére folytatott vizsgálata során nem állapított meg törvénysértést a közgyűlési határozattal kapcsolatosan. A szülők a kormányhivatal eljárásával összefüggésben jelezték, az szerintük személyes és szakmai összeférhetetlenségi okokból elfogult volt, továbbá kifogásolták azt is, hogy a közgyűlési határozat tényleges törvényességi vizsgálata nem történt meg.
Fekete Róbert főügyészségi ügyész az MTI-vel szerdán azt közölte: az ügyészség nem jogosult az önkormányzati szervek fenntartói jogkörben hozott, a közoktatási intézmény megszüntetésére vonatkozó határozatának törvényességi ellenőrzésére. A helyi önkormányzatok törvényességi felügyeletét a megyei kormányhivatalok látják el, vagyis Kaposvár kifogásolt határozata ellen ügyészi fellépésre hatáskör hiányában nincs lehetőség - tette hozzá.
A közleményben kitért arra, hogy nem tartozik az ügyészség hatáskörébe a Somogy Megyei Kormányhivatal kifogásolt eljárásainak vizsgálata sem, ezért az LMP kérelmében foglaltak ügyészi fellépést nem alapoztak meg.
A kérelmet benyújtó Osztolykán Ágnes, az Országgyűlés Oktatási, tudományos és kutatási bizottságának LMP-s alelnöke a közleményben foglaltakra reagálva az MTI-vel annyit közölt, hogy az ügyészség hozzá is eljuttatta az álláspontját, jelenleg a párt jogászai vizsgálják az ügyben történő továbblépés lehetőségét.